Direktlänk till inlägg 21 april 2016

Jag...

Av Mikael - 21 april 2016 22:59

Växte upp på ett dårhus i princip, både hemma och i utomhus miljö, och får väl hoppas att jag inte är KOMPLETT galen då. Jag kan inte påstå att jag delar min familjs värdegrund ÖVERHUVUTAGET! Med det sagt så...


Jag tycker att: https://sv.wikipedia.org/wiki/Livets_Ord är rena Tok sekten (min berättigade åsikt). Men det behöver ju inte betyda att individer som inte kunnat välja är för personer. Att födas in i situationer kan jag relatera till: https://sv.wikipedia.org/wiki/Ebba_Busch_Thor är ju en ärta   tycker jag som verkar vara vettig.


Buschs politiska hjärtefrågor anses vara äldrefrågor, antibyråkrati och sänkta skatter (TOBAKS OCH ALKOHOL SKATT = VAD FAN FÅR DOM SOM BETALAR FÖR NÅGOT = STÅR JAG PÅ TOPP I LUNGTRANSPLANTATIONS LISTAN??? = HIT MED NYA LUNGOR!!!!!!!!!). Hennes viktigaste fråga är gränsdragningen mellan politikens inflytande kontra civilsamhällets självbestämmanderätt.[26]

Busch Thor har debatterat i abortfrågan kring levande aborterade foster.[27] Under en debatt i Uppsala 2009 sa hon: "Jag har oerhört svårt att se abort som en mänsklig rättighet",[28] 2015 säger hon att "jag har alltid stått bakom svensk abortlagstiftning".[29] Till skillnad från partilinjen anser Busch Thor att ensamstående samt samkönade par ska tillåtas adoptera barn.


Jag kan inte ta ställning i abortfråga för tanken på det krossar mitt lilla veka hjärta. Ser till egna ungar, och konsekvensen om dom inte hade funnits. Kan inte ens föreställa mig det...


https://youtu.be/0HDdjwpPM3Y


Att det ens är en fråga man måste ta ställning till, vittnar om hur jäkla hemskt jag tycker att det är med vissa saker.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards