Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Sexuellt risktagande och värderingar

Av Mikael - 17 oktober 2009 23:04

Alla grabbisar som jag känner och känner till fungerar på ett och samma sätt. Dom fest-pundar, och är otrogna. Har tittat in hos Risk-Bloggen och läst lite inne hos dom, vilket har fått mig att fundera lite om mina egna då.


Den här kombinationen att man kör på columianskt el polskt uppåt, tillsammans att man raggar hårt o "kramas" med en anseende mängd tjejisar då lol. Personligen så tycker jag det är fel, men jag respekterar deras val, och tycker synd om deras fasta relations partner som jag tycker man gör till ett åtlöjje, men det är ju deras biznis. Jag blir ju väldigt kluven med detta, iom att jag gillar grabbisar som gör flickorna glada (vilket dom gör lol), men samtidigt så fungerar dom inte som jag.


Jag har ingen aning om vart jag har snubblat över mina egna värderingar. Men det är förmodat genetiskt bagage, men man kan ju undra om det är hela svaret då. Jag har ju inget problem med swingers, olika läggningar o hbt, för där är man ju överens och går inte bakom varandras ryggar. Men i det här gänget så får man inte mycket respekt tillbaks, när man säger att man fungerar på si o så sättet, o jag gillar "konceptet med" lojalitet och monogami emot sin familj. Kanske beror det på farsans upprepade svek emot sin egen familj, emot mig, min mammis och mina syskon som delvis har format mig också.


Men man blir klassad som en moral-predikant som har helt fel värderingar. För min del så orkar jag inte bry mig hur folk behandlar varandra i sina relationer. Men på samma gång så önskar ja att jag fick samma respekt tillbaka, och det inte klagas på att jag inte "hoppar i säng" med allt som rör sig. Varför skulle jag?


Men som sagt, man får höra -Jävla moralist av o till, lol. Samtidigt som dom inte fattar riktigt varför deras "kärring" behandlar dom som skit. Vad ska man säga, mer än att man får det man förtjänar haha.


Det är kanske synd att dom inte börjar med sky-diving el något liknande. Jag gillar alla väldans mycket, men jag önskar kanske att dom tog hand om varandra lite bättre, och var mer lojala med sex-biten eftersom den är ju inte så j-a viktig i slutändan. Vissa av tjejisarna är ju likadana som grabbisarna. Nånstans så skulle det vara sjystare att bytlånas partner 1 helg i månaden lol. 


Men detta med lågt dopamin, och behov av allehanda risktagande går väl hand i hand med dom flesta jag känner? Man kan ju undra då. Att dom alla, fungerar som dom gör tror jag beror på social trashing, som pajjat dom när det gäller detta då. Alla är vi väl en produkt av vårat samhälle. Det är ju tråkigt att värderingarna är som dom är idag då. Åtminstone av vad jag tycker då. Men vilken j-a nörd man är eller?.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards