Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Positivt utveckling och samhälls klimat?!

Av Mikael - 31 oktober 2009 08:12

Tomas Ljungberg pratar ju om en ärftlig sårbarhets modell för psykiatri diagnoser som del-orsaks skäl. Att nu alla som får abc diagnoer i alla former skulle komma från exakt liknande miljö är ju överdrivet att tro. Det behöver ju inte vara så att det handlar om våld i hemmet heller som skickar en över kanten.


Barn som utsätts för mobbing och kränkande behandling av sk skol-kamrater, och lärare drabbas ju minst lika mycket av dåligmående också. Barn som känner sig oönskade, förskjutna, utsatta på alla möjliga sätt etc reagerar ju garanterat lika illa som oss andra.


Det är sällan jag nämner mer än att jag har varit med om ordentligt med skit, eftersom jag inte tycker att man ska tävla i elände. Det borde ju räcka med att man säger att varit med om mycket??


Ibland så känner jag mig riktigt stolt över att vara boende i Sverige. Dagar som dessa på sista tiden, där journalister hänger ut onska och felaktigheter gör att man växer lite i välvilja till ens nation. Det har funnits, och finns ju otroliga människor i Sverige.


Tidigare förra veckan så skrev ett par grabbisar (Gustav Fridolin och Erik Sandberg ) om Sveriges mörka historia i en insändare/debatt inlägg i Aftonbladet, och hur en viss grupp har behandlat minoriteter och andra "oönskade" grupper under svensk historia.


Jag hoppas att det kommer att fortsätta på det här viset i massmedia som en motvikt emot all skit i vårt samhälle.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards