Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Läkare, snark....

Av Mikael - 2 februari 2010 16:00

Jag var nere och kastade bort 150 kr på ingenting som vanligt.


2006 bad jag Nacka att skicka mina journaler, tillsammans medd ortoped utlåtande, så att man inte anklagar mig för hypokondri etc, vilket ledde till att dom skickade allt utom det som sa något.


Skälet man hade idag, var det vanliga, man hade inget underlag för att skriva ut opiat piller. Underlag som jag har bett dom skicka till sjukan här, vid 3 tillfällen utan resultat. Det här ska gå per automatik, så att patienten inte behöver sköta administrativa uppgifter som sjukvårdspersonal får betalt för. Men som vanligt så hamnar det på patientens bord att göra jobbet.  


Nu hade jag tur så att personen jag snackade med i Nacka tillslut hajjade vad jag menade. Efter att jag tackat nej till remissen jag sist fick, och bett om ett läkarutlåtande av ortopeden, så hajjade hon till slut, och kallade det för remis svar. -Jo precis, svaret av läkaren som gjorde en undersökning på mig, efter en remis... Listigt Fia Stina... Hon hade svårt att förstå vad jag skulle ha det till, och mumlade 3-4 gånger om sjukskrivning. -Nejtack det har jag redan....


Apprentise läkaren jag träffade idag, hade svårt att hänga med i svängarna, när jag pratade om mina prover, remiser till endokrinolog samtidigt som Vincent röjde i rummet (jag tog med han medvetet för att visa min respektlöshet emot deras sjukstuga...). Han påpekade att endokrinologen inte hade sagt någe mer än om hjärtat, som den här At läkaren satte stop för vidare undersökningar i sept förra året.


Titta här mannen. En Ptsd diagnos, en Takykardi diagnos pga stress, en massa prover som säger stress, och åtgärder behövs... Nånstans på vägen så vart han nervösare och nervösare, och menade på att det är psykiatrin som ska remitera mig vidare. -Jo der'ru kan man glömma. Psykiatri skriver endast psykiatri remisser och psyk piller. Pajjar man i kroppen samtidigt som man får en diagnos av psykiatri, så är det klippt om denna diagnos även ger en somatiska problem. Det blir lixom TILT för dom, och systemet skär ihop.


Allt annat än en förkylning med alvedon som medicinering hos husläkare, så ligger man risigt till.


Jag bad Adhd läkaren ringa, och förklarade att jag har frågor om läkarutlåtandet, samt att jag ville ha remisser. Logik och sunt förnuft säger ju att det är psykiatri som ska remitera mig. Men då är det dom som åker på räkningen, vilket dom inte har lust med.


Jag kan inte sluta att förvånas hur lite man har lokalt, med kunskap om hur endokrina systemet reagerar vid stress, både hos psykiatri samt hos vårdcentraler m staffetläkare. Det här är sånt man lär sig innan läkar linjen, på natur gymnasium, så det finns ingen ursäkt att inte fatta det....


Det här med opiater. Kommentaren som läkaren kläkte ur sig efter att jag sa att jag frivilligt hade ett uppehåll på 2 månader med alla piller i nov-december förra året. Hur klarade du av det? Jo det är bara att bita ihop, sen så tidvis så är det bättre. Han menade på att jag skulle fortsätta att bita ihop, så var allt frid o fröjd.


Med det resonemanget så kan man ju lägga ner sjukvården helt ju. Om alla nu ska bita ihop med smärtor och symtom endå, så är det ju ingen mening att ha läkare.... Det klingar väldigt ihåligt när man säger att det är bättre att jag har ont, och smärt-symtomen kvarstår. Samtidigt som man utan tvekan har skrivit ut amfetamin åt mig, för abstrakta symtom som jag inte direkt lider av...


Ibland så undrar jag om man har ett IQ test innan man börjar läkarlinjen i Sverige. Har man högre än 90, så blir man kuggad. Eller så har man social patient träning i 1 års tid, för att medvetet bli så idiotisk man bara kan...


Den här At läkaren, vill inte skicka en på remis, han vill inte skriva ut mediciner osv. Varför jag nu ska gå till han och betala 150 spänn kan man ju undra.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards