Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Poliser som pissar på lagen

Av Mikael - 6 maj 2010 17:00

Jag gick ner som sagt och anmälde idioten som låste in mig pga att jag sa att hans kollega är snygg. Nånstans så tycker jag att det får vara en gräns.


Jag har fattat hur det är och går till, så jag tog med ett vittne när jag skulle anmäla han. Mottagande polis sa att dom inte får ta emot anmälningar emot sina kolleger. Hon krafsade ner lite rader, och sa åt mig att spara allt material och hela anmälan emot hennes kollega, för att en "annan" polis skulle ta upp den fulla anmälan.


Idag fick jag ett brev ifrån åklagare om att målet var nerlagt 30 minuter efter att ag hade pratat med en poliskvinna som var namngiven i den sk anmälan, som var ett skämt, och helt förståligt att dom la ner det direkt.


Hur som helst så ska jag om-anmäla ärthjärnan, samt hans kollega för Falsk angivelse. Sista polisen jag pratade med skrattade till lite hopplöst och menade på att det inte stämde vad den 1sta polisen sa, som mottog anmälan.


Vet inte riktigt vad man ska säga. Jag har tänkt att det skulle bli propotioneligt av vad anmälan emot polismannen skulle leda till tidigare innan idag. Nu så tänker jag ägna ett par år åt detta av ren tjurskallighet...


På tisdag nästa vecka så ska jag snacka med pressansvarig i Katrineholms tidningen om detta, så man får väl se lite hur det artar sig. Att hänga ut dom i "rätta kläder", för allmänheten skulle ju vara trevligt. Någon rättsäkerhet finns det inte i Katrineholm, och det lär ju vara så att man måste dra ett civilprocessmål emot dom...


Snacka om blåsning man åkta på. Det var ju oturligt för henne, att jag tog med ett vittne.... Samt att jag hade med mig ett vittne vid "brottstillfället".


Debatt tog upp om ett värre fall: SVT-Play 1.01.10 timme in i programmet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards