Direktlänk till inlägg 20 april 2016

Språk innebörd och KONSEKVENSER

Av Mikael - 20 april 2016 19:55

Om man skulle lägga lite fokus på dramatiserad lingvistisk och verbal pedagogik i grupp tillsammans med estetisk inriktning. Så kanske folk skulle bli bättre på att Helhets kommunicera, samt förstå konsekvensen av deras egna valför andra och hur det dom säger påverkar sin omgivning, tillsammans med individuella moral/etiska värderingar vad dom nu må vara.


Upprepat bullshit som alla kör med, får ju eventually konsekvenser i varierande form. Att folk inte bryr sig om alls vad man säger, eller hur omgivningen påverkas av deras val och tal, är min emperiska verklighet. Folk verkar uppriktigt sagt tro att jag är hur korkad som helst, samt tolererar vilken behandling som helst. Jag är ju idiot korkat snäll och tolerant inför novelty situations problematik. Men funderar igenom allt extremt ingående ofta pga att det är lätt för mig, pga savant biografiskt socialt minne, är som att återuppleva interaktionen med andra, även om det hände förra året, med allt som hör till. Psykosocial miljö, emotionella reaktioner osv... Jättebehändigt... För självransakan, av det som jag kommer ihåg. Måste ju säga att det verkar vara lite oroande sparsamt med det ibland. 


Vissa beslut tar en avsevärd tur. Andra påskyndas ju av samarbete. Har märkt att om man är väldigt uppriktig så löser andra sånt åt en, som man inte kan ta snabbt beslut med, genom att undvika en. Vilket funkar också. Att sätta upp krav och special regler, samt undanhålla vesäntlig information och/eller bara rakt av ljuga för en. Kan jag inte påstå känns speciellt vänligt.


Hela teologi svängen. Känns som att folk vill ha bekräftelse att just dom gör rätt, fast dom vet att dom gör fel . Sorry, kan inte hjälpa till med något där. Dömmer ut allt, förutom mitt. Men stökar inte speciellt mycket med andra om det. Folk får påstå vad dom vill. Vissa grejjer tror jag lixom inte på oavsett om man tjatar eller hotar en. Eller utsätter en för total missär. Har latent (medfödd) bestämd uppfattning om hur det ligger till med vssa grejjer, så jag har aldrig haft behov att prata öppet om det. Standard retorik är ju "Död" som argument emot många. Så, såklart, ni har helt rätt, ni vet bäst om allt.


Det jag har förstått är att folk vill absolut itne veta hur det egentligen ligger till. Dom vill lura sig själva med allt möjligt, på det sätt som passar dem. För ca 90% av planet så är varken politisk ideologi, vetenskaplig metodik eller teologisk ideologisk bild en faktor överhuvud taget. Vilket kanske är orsaken till att det är som det är. Global katastrof år 2016 som alla låssas som att den inte existerar. Om just Du inte drabbas, vilket automatiskt gör det till allas problem isåfall. Att folk inte engagerar sig i ditt, är ju förskräckligt. Du har ju gjort hela livet precis som man ska. Skitit i alla andra?!


=> https://youtu.be/TJtSMAFh6QI

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards