Alla inlägg den 14 augusti 2016

Av Mikael - 14 augusti 2016 05:33


Från oss båda...

Av Mikael - 14 augusti 2016 05:18

Förmodligen en av Våra   



https://youtu.be/WeGThKF0r88 <--- 88 = Trade mark :) Varit HELA MITT Liv...


Säger =>



Dom/NI? Är komplett tokiga   Folk är ju hjärntvättade med monoteist skit... Det får man ju inte säga... Vara med i deras RÖRA något mera = Nejtack... Fattar inte hur TOKIGA FYLLE NARCISSISTER (även några av mina som missförstår) ser att JAG ÄR JAG... = DOM FÅR STORA UPPSPÄRRADE ÖGON och tittar förundrat på mig... Kommentar till det = Du har garanti-psykos och inbillar dig förmodligen massviss...


Nasse har förstört så otrligt mycket av våran historia... Skulle vara kul o Höra om riktiga Shamaner som det profecias om... Uppenbarligen så är det Certifierat när man Kommer med RIKTIGA NASA kometer och HELA KITTET   


Iallafall så Vart jag tillslut Banad på Facebook - Inte Teologisk/Politiskt Korrekt... Klipp med Terance Popp som förklarar FINE - Män som säger det = Dont care... och kvinnor som säger det = Återkommer   <--- LITTLE ME   = NOT AN IDIOT = SUN TSU STATEGIC MASTER... ORKA HÅLLA PÅ, på eran nivå = ÄR PÅ SOLSYSTEM/GALAX NIVÅ - MOM's Warrior = 


Solen – Biejvve – var en sån central gudinna (som gav alla varelser liv), liksom månen – Mánno – en gudinna som dyrkades särskilt vid nymåne och vid det som vi nu kallar för jultiden. + http://www.kvinnofronten.nu/Formodrar/samiska_gudinnor.htm = Gjort från FÖDSEL - Ta ställning konsekvent FATTAR DOM INTE...

Av Mikael - 14 augusti 2016 02:34

Menar inte att Livet är ett skämt som man ska slarva iväg hur som helst. Men...



Gudar och gudinnor

(Ska väl nämna att jag struntar helt i Gud/man... Håller mig till damerna)   


Naturen ansågs besjälad. Det var lika viktigt att hålla sig väl med naturens rådare som med människorna i sin omgivning. Varje rådare vakade över ett område eller en djurart. Dessa rådare och gudar delade med sig av sin rikedom till människorna och gav av sina bytesdjur, men de kunde även undanhålla villebråd om människorna ---> bröt mot de gällande reglerna. <---



När idioter lämnar mig ifred, och Jag fungerar som jag ska. Blir Väldans kul att vara mig. Har ju fattat att jag är Original, (vilket alla är, men har inte träffat en annan som Mig ännu). Vilket är lite trist... Perks, uppväger... Är extremt översocial egentligen, men det skär sig socialt Pga andras överlappande Sociala Nätverks strukturer. Fattar inte hur folk kan behandla varandra som dom gör... 


Har förstått att Många kör HAT-Game... och tror att syftet är att roffa åt sig så mycket meningslöst skit man kan?


Iallafall... Min hjärna är så van att bearbeta synintryck från digital Media osv... Så det är latjo att glo på när, hjärna lägger i Högväxel = Blir nästan som 3d movie, fast utan Glajjor = Mjo   äe ju lajbans å vara jag (vet inte hur man annars ska fungera)


ÄR högeffektivt LAT = Musikvideos talar åt en. Datapack1, Datapack2 osv   


Men iallafall då...


Fnurra på tråden har varit problemet för mig Då... Började så smått Funka som jag skulle 2008.. Men 2009-2010våren... Sen vart det trassel... Säger det väl inte, men luddigt mellan 2010sommar till 2015jan <--- Vilket jag bara skiter i... Underbart liv som vanligt...


Av Mikael - 14 augusti 2016 01:54

http://www.samefolket.se/index.php?option=com_content&view=article&id=769:en-skattkammare-foer-samisk-historia&catid=19:oeversaettningar&Itemid=38


Hitta åxå https://plansverige.org/shop?utm_source=Retargeting&utm_medium=g%C3%A5voshop&utm_content=shop&utm_campaign=Retargeting

Av Mikael - 14 augusti 2016 01:36

Fyllpåse vill ha No'bell pris för inget jobb alls... Narcissist probematik... Och mördar motspelare. pga inte vill spela efter Vettiga Regler...


Polyteism vs Monoteism + sen renegade? Är ju bara titta på historia...


Men iallafall. Step it upp... Black(quantum physics relaterat) magi + Human  



Matchen är slut för länge sen - Men vissa gillar ju att UTROTA ALLT SOM FINNS - HAPPY DAYS...


Illuminati genierna <--- ironiskt bussig åt dom lol TROR att det är en massa HEMLIGA MEDDELANDE - = TACK FÖR INFO IN PLAIN SIGHT! Sa ju ---> Human - Spirit animal åxå = Inspirerade Bonus (tacken för det är vad?)


...

Av Mikael - 14 augusti 2016 01:23

(Crazy lol) <--- Ironi


Av Mikael - 14 augusti 2016 01:16

Saajve
Även en form av parallellvärld tänkte man sig där andliga väsen av olika slag levde och verkade. Ett sådant väsen kallades till exempel saajve. Det finns många berättelser om dessa. De var osynliga men kunde ibland visa sig för människorna, och de var kända för att vara ett vackert folk och deras renar var särskilt starka. I en berättelse om saajvefolket fick en same en saajeflicka till hustru med hela hennes renhjord sedan han kastat stål över dem, något man skulle göra om man ville ha någon från saajvefolket eller deras renar.


Villkoret var dock att hon ensam måste få bestämma om flyttning med renhjorden mellan betesmarkerna. Annars upplöstes äktenskapet och hon återvände till sitt eget folk.


En gång när de flyttade for de snabbt fram över stora stenar och branta dalgångar. De höll så hög fart att mannen var rädd att körrenarna skulle bryta benen och han själv skulle bli ihjälkörd.


Till slut kunde han inte hålla sig utan skrek till sin hustru att hon måste sänka farten och köra lugnare. (INTE MIN STIL    ) I samma stund kom hans hustru fram till honom och sa ”Nu är min makt bruten för att du inte kunde vara tyst fast du lovat. Jag är ledsen att jag måste lämna dig och återvända till mitt folk. Vi kan inte leva tillsammans”.



HAR MAN HJÄRNA = SÄTT DIG PÅ ARSLE = JORDEN ÅKER ÅT EN, GRAVITATION HÅLLER FAST EN = SOM PÅ GRÖNA LUND   

Tror jag lär ha det extra intensivt tills 2038 - Efter Skrämsel Komet 2 snurrat förbi lol   



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards