Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Vad är det jag, sysslar med för något, vet inte hur man ska klassa det

Av Mikael - 1 november 2009 09:39

Einstein arbetade med teoretisk fysik, Newton arbetade delvis med teoretisk fysik, Galileo arbetade med att vidareutveckla teori och praktiskt astrofysik, Jesus, Muhammed o Bahá'u''llah arbetade med att försöka upplysa om ett vettigare leverne baserat på en teologiskt grund, John Dobson arbetar med teoretisk och praktiskt matematik och astrofysik främst. ,


Dom flesta vetenskapliga/teologiska inriktningar kan man utföra antingen teoretiskt eller praktiskt. Vilken man själv väljer, faller säkert naturligt på vad man är latent bra på.


Jag själv hamnar väl på det teoretiska bordet förutom att jag är student/sjukad atm samtidigt. Det är ju inte så att man väljer aktivt själv vad man ska tänka på för abstrakta funderingar. Det här har ju sitt eget liv, och hjärnan drar iväg på egna äventyr och funderingar om just, teoretisk psykologi, sociologi, social relationsvetenskap m.m När jag inte pressar in mera kunskap i huvudet för att nå nya lösningar i mina abstrakta funderingar av omvärlden.


Det hade ju varit perfekt att haft ett gammalt gods, säkrad låg-inkomst (pga är billig i drift o önskar mig inget materiellt istortsätt). Alla har väl sin grej som man fäster mest vikt vid. Darwin gillade och förundrades av daggmaskar, Newton höll på med alkemi och ville göra guld av bly osv. För min del så är det just "oss människor" då. Någonstans så känner man väl sig avskuren från det man sätter sitt intresse på. Kanske det stämmer som man säger om post trauma stress individer, att dom känner sig avskurna från sina medmänniskor.


Haha, någonstans så är jag helt totalfuckad. Men som sagt, jag har inte bett om det själv då...


Men det närmaste man kan komma som förklaring på vad jag gör är väl att, mitt huvud håller på med teoretisk relations och social interaktions psykologi?! Men jag vet inte själv riktigt då.. Men whatever...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards