Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Liten rättelse

Av Mikael - 2 november 2009 17:45

Ibland så slarvar jag med att precicera vissa saker. Om jorden inte sprängs av det lol, så kanske jag är extra slarvig. Extra slarvig när det gäller icke individuella saker, utav saker man kan generalisera lite. Men whate-funk då, jag försöker rätta till saker när jag kommer på mig själv. För det är inte alla gånger jag reagerar riktigt direkt även om man frågar lite menande till mig lol.


Realistiskt så är det ju inte vettigt och troligt att påstå att 1 av 4 barn är dagligen utsatta för våld. Det antal som jag pratar om när det gäller 1/4 (25%) så handlar det om barn som har varit med om en, fåtal eller flera våldsamheter i hemmet.


För att ungar ska reagera med stark stress pga ett trauma. Så räcker det med en gång. Det är ju säkerligen en betydande mindre mängd barn, som är med om upprepat våld under hela sin uppväxt, som jag och mina syskon. Men bara för att det händer ett fåtal gånger, så betyder ju det inte att skadan blir mindre. Det är ju så att ungar anpassar sig, och den mest onaturliga miljö vänjer man sig med tiden, som liten person och den blir normaliserad. 


Att 25% av kidsen har varit med om att mamma eller pappa mellan 0-16 år har druckit alkohol är väl ingen att hymla om.


Alla vuxna som har druckit, fått blackout, att det slagit slint, att man har bråkat etc någon gång på fyllan, räck upp en hand...... det är väl 99%, så vilket resulterar i 99% av föräldrar också. Att det är 25% av deras kids som har reagerar emot detta på ett negativt sätt i olika grad är väl inte svårt att lista ut heller.


Men whatever.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards