Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Otrolig tur?!

Av Mikael - 4 november 2009 22:32

Jag vet inte om det är så att jag har otrolig tur, att träffa dessa kloka flickor som jag har gjort i mitt liv, eller om det är jag som är klok själv så att jag uppmärksammar de kloka flickorna. Dom mandamer jag gillar, tar en milisekund för mig att se o gilla då, precis på samma sätt som man bedömmer andra människor man träffar lika snabbt.


Reaktionerna från damerna har ju varit spridda lol. Avvaktande, reseverande, öppna och påstridiga, men i långa loppet så förstår dom att jag genuint gillar dom utan några motkrav. Kanske så kan man inte säga/beskriva tillräckligt hur viktiga visa personer/flickor är för en, och hur mycket man tycker om dom?!


Jag har så så svårt att tycka illa om andra, oavsett vad dom gör emot mig. När jag har bestämt mig, så är det stopp på skillnad i åsikt oftast om det bara handlar om beteende emot mig. Skada min familj el va extra extra jobbig ;), och jag dödar dig med ett pappers-gem... Jag har faktiskt funderat hur länge dom skulle låsa in mig?? Med tanke på att man släpper politiker mördare snabbt... Men man ska som sagt överväga konsekvenser för ens handlingar innan man begår dom. Nu är det inte sagt att jag e galen och funderar att mörda någon lol. Sen å ta livet av någon med ett pappers-gem haha.... Men vaaa'd, Bullseye kan ju så...


Men allvarlig i mina löften, är jag med min familj då, vilket man ska beakta då..


Oroväckande kan tänkas, och jag undrar lite om psykiatri vet hur emotionellt labil jag är i vissa lägen, även om jag inte skulle skada en fluga ens normalt. Men i dagens miljö med alla galningar omkring en så är det väl en annan femma. Min gamla psykiatriker var så vänlig och upplyste mig om att jag kanske inte ska vara så nyanserad som jag just var, pga att det lätt missföstås. Men på samma gng så frågade jag en person som sade att först. Jag är alltid så så jobbigt snäll o glad haha *vilket resulterade i min fråga; -Om någon skadar dina barn, vad gör du då?..... till svar.. Jag dödar dom.... så var det med snäll lol. Alles är ju subjektivt då..


Man kan vara övertygad om att vissa av oss fungerar som det är tänkt evolitions biologiskt då... och för de andra så ska man kanske upplysa om att inte stampa i min-fält då...


Det är tur att majoritet inte vet hur vi fungerar i min familj/släkt med detta rent praktiskt kanske. Ibland så känner man sig som en krutdurk/smart-weapon som man klamrar sig vid stubin för att det inte ska smälla. För egen del så krävs det varje dag en medvetenhet att inte snappa på vissa då....


Emotionellt känslosam närrå?? inte alls...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards