Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Son av en fattig-lapp (same)

Av Mikael - 9 november 2009 13:08

Ett helhets perspektiv


För att man ska förstå helheten så behövs nästan alla faktorer som spelar in då. Nånstans så kommer en liten oroväckande känsla av helhet krypande i mig.


Den bit som jag saknar är hur folk av de mina egentligen fungerar i grund, i rätt miljö då (sociologiskt o kulturellt perspektiv). När svenskar (myndigheter) bestämde sig att vi var ohyra som inte hade rätt till någonting, och inte ens kunde räknas som människa så försvann mycket av möjligheterna till ens upphälle uppe i norr. Och samer som vart avhysta från sin mark med våld el tvångs åtgärder, så hamnade många i svår fattigdom som tvingade dem att vandra söder ut. Någon gång för ca 150 år sedan så var det dags för min fars-farfars-farfar med bihang att packa sig söder ut till det samhälle som hade krossat deras tilvaro bara pga att dom är onskefulla odjur som bygger upp den nya Nation Sverige i pölar av andras blod.


*** Fattiglapp var en benämning på de samer som inte ägde några renar. Dessa brukade antingen vara på resande fot eller samlas kring bebyggelse. Nuförtiden används ordet fattiglapp för att beskriva nån som inte har pengar.***


Jag önskar att jag idag skulle kunna säga att det bara var en svår tid som min DNA/släkt linje fick genomgå och den var av övergående natur. Jag har inte tidigare förstått varför vissa människor tycker direkt otroligt illa om mig. Deras värdegrund har ju byggt på rasism, fascism, nationalism och social darwinism (Teori som inte har något att göra med Darwin, utan det är en teori av hans kusin, men darwin fick ta smällen för den). Precis som hos mig som har mitt gruppegna beteende och ser skillnad på mina el andra, så ser dom skillnad mellan sina egna och andra, garanterat på samma sätt. Om det inte är vårat utseende som avslöjjar oss, så är det vårat beteende och vår värdegrund.


Idag så vet jag att ens genetiska arv styr mycket i ens beteende, egenskaper och personlighet, och även i stor utsträckning ens utseende. Det är ju just utseendet som man inte kommer ifrån då. Det är väl så att det syns att jag och min familj inte tillhör det här samhället i grund, precis som andra invandrare, jag har ju ett "destinkt utseende" då.


Samer har ju fått många stereotypa beskrivningar som skulle kunna irritera även den bästa då. Så jag ska inte vara sämre och generalisera den södra gruppen....


Rasist-Svenske mannen har lågt IQ (100), är rasistisk och hatisk, våldsam och kvinnohatare. Framförallt så är dom skäckslagna inför olikheter och försöker göra sig av med andra genetiska grupper på allehanda sätt??!! Genetisk så byggs deras DNA upp av ren onska. Jag vet inte om det handlar om ett könsbundet arv, tack vare att jag har faktiskt träffat färre än 1 handfull med kvinnor som har reagerat på samma sätt emot mig, även om det nu finns rejält med rasister ibland kvinnor. Ofta så handlar det väl om okunskap och rädsla. Men hos en viss grupp så är det ju rent hat, som underbyggs med en tro på att dom själva tillhör någon härskar ras, och att omgivning är sämre.


Jag såg del 2 av Vårat (erat) mörka arv på tv4. Det är en sak, när jag sett hur social darwinister härjade i Indien och svälte ihjäl miljontals med människor under 1870-1890talen. Hur "Amerikaner", Engelsmen, Spanjorer, Fransmän, Svenskar utrotade Indianer och Afrikaner. Engelsmän o Svenskars härjningar i Australien där dom trängde ut urbefolkning (Aborginer). Överallt så har dom svenska gravplundrarna och rasisterna härjat, över hela jorden.


När jag såg hur dessa onskefulla rasist-svenskar behandlade (fortfarande behandlar) Samerna, så är det ju inte längre något abstrakt och fjärran. Min släkt och familj har blivit mördade av dessa onskefulla odjur. Man blir bestört o chockad över hur barn har behandlats, och deras föräldrar. Det är otroligt svårt att inte bli otroligt hatisk emot denna grupp.


Jag är övertygad om att det är "Pure genetic evil" som rasist-svenskarna härstammar ifrån?! Vad är det; som den gode bibeln säger?! Att man ska bekämpa onska på alla sätt. Rättfärdigar detta att man gör en gallring själv med automat-vapen då? Skulle vi ha eran Gud o profet på våran sida når vi skickar tillbaka er från helvetet ni kom ifrån??


För min del så kan ni behålla eran onskefulla och hatiska kyrka som är jude och andra minoritetsgrupps hatare. Hela bunten är onskefulla bigotter. Sen spelar det ingen roll om man periodvis är en sk "snäll" präst. Vad är det ni representerar? Definitivt inte Gud o monoteistisk religion. Självklart så är det sarkastiskt skämt nu då. Jag fungerar inte på samma sätt, även om jag ibland som vid tillfällen som nu, skulle vilja ordna en cyklon-b dusch för dom ansvariga.


Det nya stämplings systemet som fungerar på t.ex ättlingar till just "Samer", heter abc diagnoser. Det är ju lite lustigt sammanträffande att dom har trugat på att det är 100% genetiskt orsaks-bakgrund att man beter sig på abc vis. Att det alternativt kan handla om Nomad-gener är ju en populär spekulation. Sådana här saker är ju lite lustiga i helheten då... Mycket av min och min familjs personliga egenskaper blandas in i abc diagnostiken av lekmän. Massmedia dabbar runt som neuro-psykiatriker på löpsedlar osv...


Detta att man är fast i nedre del av socialgrupp 3 är inte längre så konstigt. Detta utanförskap från svenska samhället som man ärver av sina föräldrar är svårt att förstå om man inte har helheten då. Precis som på andra ställen på jorden, så bemöts vissa minoritetsgrupper av de i majoritetsgruppen på ett negativt sätt där de marginaliseras på ett generellt sätt. 


Min patetiska och beklämmande farsa försökte göra sig av med sitt arv med drickande och fördömmande av sin egen grupp, där han med socialdarwinistisk ideologi bla bla bla. Hans fina blå ariska ögon, gjorde han till..... bla bla bla. 


Samer har ju haft polyteistisk religion, med stor betoning på ens förfäder och familj innan. Sådana här saker hör ju även till ens sociala nätverk. Ill-vetenskap har gått ut med vikten av religion för individens överlevnad i år, och att det säkerligen behovet till religion ligger kodat i vårat DNA. Dom som nu kom ner hit söder ut och "assimilerades" av det svenska samhället hade knappast några sociala nätverk att tala om, samt så har de senare 350år svenska anti-semit kyrkan tvingat på dem kristendom mer el mindre (givetvis så är officiella versionen på ett visst sätt då).


Om grunden i ens sociala nätverk rycks bort så lämnas ju en tomhet som är svårt att fylla, och ännu svårare om man inte ens vet vad som har tagits ifrån en. Om man över tusentals år har fått det kodat på ett visst sätt i ens DNA, och det förändras, som t.ex att vi skulle lägga ner mono-jordbruk över hela jorden, som kan hanteras av 1 bonde helt plötsligt. Så skulle det ju skapa en lucka (dålig liknelse, men ni fatta).


En stor del av de abc diagnostiserade som jag har pratat med, har sagt att dom söker sig till en viss typ av människor, och på samma gång så verkar dom ha någon lucka i sin Sociala identitet. Hur folk uppfattar en baserat på titel, etnicitet, kön, yrke osv, som måste stämma överens med ens självbild.


Någonstans så vill man ju ha svar på varför det har gått som det gjort för en, att man har reagerat som man gjort osv. Svaren får man ju knappast av Svenska myndigheter och politiker som ser oss som En genetisk åkomma, och får hjälp av neuropsykiatri som man kan undra om det är den nya polerade rasbiologin då?....


Vidareutveckling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards