Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Extraordinärt flitiga flickor

Av Mikael - 3 mars 2010 16:02

Med tanke på ett par tidigare inlägg, där jag hackade på alla instutions-paddor jag är så less på. Så ska jag ta med lite positivt också.


2 timmar efter min himla flitiga "kvinnliga" läkare ringde, och hade fixat en massa åt mig, som hon bara hade kunnat skita i, som man har gjort i 5 års tid. Men hon har ansträngt sig mer än någon tidigare gjort.


Men 2 timmar senare, så ringde nu min F-Kasse handläggare, som är en lika flitig tjejis som läkaren äro. Hon har kirrat allt underlag, och om hennes bedömning nu går igenom så är "sjukersättningen" klar för mig.


Tack vare dessa 2 damer, så slipper jag mycket skit med myndigheter, och bittra gnällspikar som bara vill få andra att må dåligt, för att muntra upp sig själv med skadeglädje över andras elände.


Ofta ofta, så får man bara höra om dessa förskräckliga myndighets kärringar o gubbar, som hatar allt o alla. Mer sällan så får man höra om just extraordinärt flitiga tjejisar som gör mer än vad som krävs av dom. 


Min tillvaro skulle vara otroligt mycket enklare och se ljusare ut om alla fungerade som dessa 2 damer, som jag har haft tur att få "låna". Dom är en himla nice avvägning emot alla andra knäppskallar, och gör en direkt på bättre humör. En får se om det är ihållande bara.


Atm så har jag kastat telefoner i en låda, och har tänkt att gömma mig i 2 veckor tills allt är klart.


Även om jag räknar kallt med att det ska bli strul, så måste man ju låta sig vara positiv o hoppfull.


Jag har varit himla noga med att förklara för båda två, att när jag blir förbannad o kastar ur mig grejjer, om alla dessa knäppskallar inom myndigheter, så är dom definitivt inte inkluderade. För det är ju lätt att känna sig inkluderad i ett dom begrepp. Förhoppningsvis så vet båda två hur otroligt mycket jag uppskattar dom, och allt dom gör för mig. För man kan ju lixom inte tjacka blommor åt dom haha, så dom tror att man raggar på dem lol.


Hursomhelst så skulle det vara väldigt konstruktivt om alla dessa otroliga personer som jobbar inom olika myndigheter anonymt, skulle bli mer synliga, som en motvikt till deras kolleger som är less på sitt jobb. Det kanske skulle motivera dom andra lite granna.


Hurra för alla kloka o vettiga flickor inom svenska myndigheter som gör ett otroligt jobb, trots alla hinder, med snikiga och snåla chefer o politiker som nästan gör deras jobb omöjliga, tillsammans med att dom får orättvist bli måltavla för skiten dom inte ansvarar för av patienter. Det är ett under att dom inte blir tokiga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards