Alla inlägg den 21 april 2016

Av Mikael - 21 april 2016 19:14

U-ringning   https://youtu.be/Od-6uzcLGqw?list=RDsEgXQJgYxoE Ahhh da mavelse av uppfinningar lol

Lilla Shakira: https://youtu.be/5wqJ1E5cXLw?list=RDsEgXQJgYxoE


https://sv.wikipedia.org/wiki/Inna   

Hon skulle kunna vara en av dom förgrömmade Eu migrant tiggarna?.. Som folk behandlar på diverse sätt.
Av Mikael - 21 april 2016 18:49

En konkurrerande teori, den så kallade multiregionala hypotesen, hävdar istället att Homo sapiens utvecklades parallellt från olika populationer av Homo erectus i både Afrika och Eurasien. Enligt denna teori har ett visst genflöde (genetiskt utbyte) skett mellan de olika befolkningsgrupperna.


De äldsta fossilen av anatomiskt moderna människor har hittats i Afrika, till exempel vid floden Omo i södra Etiopien, där fossil har daterats till cirka 195 000 år.Ibland har skelettfynd i Australien och Nya Guinea använts som stöd för den multiregionala hypotesen. 40 000 år gamla skelett visar på en spenslig kroppsbyggnad, medan senare fossila fynd i området är mer robust byggda. Detta skulle peka på att korsningar skett mellan till exempel Homo erectus och senare anlända människor.https://sv.wikipedia.org/wiki/Ut_ur_Afrika-hypotesenEnligt den multiregionala teorin skulle korsningar som lett till avkomma ha skett till exempel mellan neandertalare och cromagnonmänniskor, som nådde Europa för cirka 40 000 år sedan. I sådana fall borde en avsevärd mängd neandertalar-DNA finnas hos dagens européer. Tidigare genetisk forskning främst på mitokondrie-DNA visade inga spår av detta.http://www.bbc.com/news/science-environment-35595661Att antropologi omkull kastar tidigare sk icke religiös föreställning om att människan inte är en unik (inte apa, special apa som är guds avbild) är väl problematisk för monoteister och Ateister???Att det är Insidan som visar mest synlig differans, för att Visuospatiala gruppen har båda kroppstyperna = Smal sticka ala skeletor och vanlig mer kompakt bredare kropp. Gör ju ingen skillnad på latenta beteendet egentligen om man bara hård drar det. Det skulle ju finnas biologisk fördel, att vara mer strategisk i sin framfart om man nu som person i gruppen. Med långsmal kroppstyp. Långsmal = Mer rörlig över större yta? Energisnålare osv... Att stå som Rocky i 10 ronder tjänst lixom lite långsökt lol. Fooooooooooort ska det gå :)

Av Mikael - 21 april 2016 16:00

https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik


Undanhållande av information

Att utestänga någon eller marginalisera vederbörandes roll genom att undanhålla väsentlig information. (DETTA, praktiseras frekvent, både pga egen saknad kunskap, samt marginalisering där individen tror sig vara förmer än andra = Dennes åsikt eller sk kunskap är mest rätt, oavsett om det finns konsekventa bevis för det eller inte.)


Exempel:

  • Kollegor låter någon förstå att de haft ett möte där vederbörande borde ha varit med.
  • Beslut som skulle fattas vid ett möte har redan fattats tidigare i informella sammanhang, dit inte alla berörda haft tillträde.

Påförande av skuld och skam

Att få en att skämmas för sina egenskaper, eller att antyda att något man utsätts för är ens eget fel. Detta sker ofta genom en kombination av förlöjligande och dubbelbestraffning. Jämför dock skuldkänsla och skamkänsla.

Exempel:

  • Trots att man inte informerats om det där mötet, får man höra att man själv borde tagit reda på när det var.
  • Ingen lyssnar på vad man säger under mötet och man känner det som att man uttryckt sig på ett dumt eller otydligt sätt.
  • Man blir avbruten gång efter annan mitt i en mening, får därmed känslan av att det man säger saknar betydelse. Om man talar när någon annan gör en tankepaus blir man anklagar för att avbryta. (För egen del, så har jag tilläggs/infliknings problematik pga "pragmatisk språkstörning" och diverse annat. Rakt av enkelt förklarat = avbryter när jag inte ska, men inte pga att marginalisera, utan för att jag funkar som jag gör. Tillsammans med att jag gillar och dela med mig av det jag kan och vet, och lurar mig själv att andra är intresserade allt för ofta. Vet också att det finns intresserade på riktigt, som delar liknande intressen med mig.
  • Att bli kritiserad för att inte följt informella regler som inte var uttalade och kanske hittats på i samband med kritiken.

Senare utökning av listan över härskartekniker

Berit Ås gjorde senare en utökning av listan

Objektifiering

Att kommentera eller diskutera ens utseende i irrelevanta sammanhang. (Att vara genuint glad att informera att en annan ser himla tilltalande ut, är faktiskt inte objektifiering. Hallå, kolla hur du ser ut i spegeln själv ju   Men att dra upp det i tid o otid är ju onödigt. Är ju bara lyssna med ögon som faktiskt kan se vad andra tycker och tänker om dig och dem själva.) 

Våld eller hot om våld

Att utnyttja sin ---> fysiska styrka mot någon för att få sin vilja igenom, eller att påpeka att den möjligheten finns. (jag försöker nöta sönder det här konceptet helt, iom att jag har inte ens ihjäl en liten blomfluga.) Är ju inte en idiot och kommer inte bara att stå och ta emot skit heller. Har varit lite för mycket av den varan.  


DET som även glöms. Hot om självmord (utan tanke på att genomföra det) eller självskada, för att visa att personen inte värdesätter sig själv överhuvudtaget, så denne måste ha ständig övervakning och använder andra empati och omtanke emot dem, och på så sätt få sin vilja igenom utan att riskera juridiska represalier. Eller att den ska skada 3'e part...


(traditionellt självskade beteende är en annan femma).

Motmedel

En grupp doktorander vid Stockholms universitet har formulerat fem motstrategier:

  • Taga plats
  • Ifrågasättande
  • Korten på bordet
  • Bryta mönstret
  • Intellektualisera

De har även formulerat fem bekräftartekniker:

  • Synliggörande
  • Respekterande
  • Informera
  • Dubbel belöning
  • Bekräfta rimliga normer



Av Mikael - 21 april 2016 15:38

Smittsjukdoms fri 100%. Vilket är trevligt.


https://sv.wikipedia.org/wiki/Differentialdiagnos


Fysiska skador på kropp = ökad belastning på hela systemet. Ptsd och tidigare fästingbett = Provsvar ser ut som dom gör. Har nytt Median grund värde för mig, om Jag drabbas av en LÄKARE som ÄGER på att vara mig igen. Han toa papper som han kallar för ???? och säger att har vet bäst. Är värt just det, vissa gånger pga Personlig ARROGANS? Eller utmattning av andra orsaker... Finns ju massvis av orsaker till att en läkare verkar vara skit just när man träffar han/hon. Märker man av en trend bland läkare från samma ställe, så kan man ju börja undra om kollegor delar vad för orsak att arbeta på det sätt dom gör på. Bias att tycka det är meningslöst att bry sig, pga patienter kommer endå tillbaka sjuka igen?..


Jag skulle vilja ect zappa min Takykardi för att testa om det funkar, samt käka Melodium i preventivt syfte, så jag framledes inte kostar i onödan. Fixa skelett och diverse nerver för känsel, så att Autonoma/perifera nervsystemet INTE är belastat, och kroppen är upptagen i onödan med det. Det kan jag ju glömma garanterat, pga onskefulla as? Som verkar systematiskt tvinga folk till självmord, tycker att det passar dom... DOM ÄGER JU!

Av Mikael - 21 april 2016 15:33


Tips! Dela inlägget på Facebook och få fler läsare!

Dela inlägget på Facebook (Aktivera under menyn Inställningar -> Facebook Connect) =>


Nej tack! Jag sparade en massa gojja, pga att jag visste att jag var relativt kokt i rot pga allt runtekring tillsammans med bakteriell infektion... Men jag är småsint och skiter i grejjer, om det blir krångel, eller inte som jag vill. Jag klarar mig utmärkt utan vissa saker...

Av Mikael - 21 april 2016 15:03

Att jag äger på att inse löpande mina förväntade begränsningar idag. Egen och andras teoretiska och emperiska kunskap i samarbete och inovativ teknisk design minskar begränsningar, som jag och andra i min situation förväntas påverkas av i vardag och yrkesverksam verksamhet.


Social strukturella normer, regler och beteenden begränsar med från milt till omfattande beroende vilka grupper som ingår som psykosocial faktor. Vilket gör att jag ogärna umgås i grupp, där deltagarna har  gemensam nämnare, vissa aktiveter i livet som är till följd av yttre faktorer som dom inte rår/rådde över.


Grupper som är uppbyggda socialt pga delade intressen eller yrkesaktivitet, som ofta beror på gemensamma värderingar, eller Genotyp/Fenotyp faller ju sig naturligt att man fungerar i om man delar dessa variabler.


Att ha mixade sociala grupper, med folk som har väldigt lite gemensamt, tillsammans med olika ouppmärksammade Anknytnings etablerings typer, och en bakgrund där folk saknar lyckat samlevnads historia, oavsett vad man tycker om varandra (inte ta livet av varandra). Är väl mindre lyckat om man inte får lära sig SOCIAL PEDAGOGISKA sociala indelningar, personlighets typer osv, så att man förstår varför omgivningen beter sig som den gör. Så är väl receptet kirrat för social friktion på alla sätt.


För att folk ens ska vilja anstränga sig och orka vara lite bättre i sin kontakt med andra. Så behövs energi, inte utmattning. Fundamentalt reellt hopp om att det kommer att ordna sig. Inte nedslående propaganda och marginaliserande isolering. Behöver ju som sagt inte vara fiktiva illussioner om att det kommer att bli "NORM" fantastiskt. Utan det räcker väl säkerligen om en försäkran som går att ta på, om att det blir mer än mediokert iallafall.


Hur som helst så... Testar man för egen del att på ett inovativt sätt bete sig lite annorlunda inom sin egen Fenotyp. T.ex Introvert som är extrovert offensiv med kunskap (istället för fysiskt eller verbal gräns sättning). Så kan det ju leda till något positivt för egen del. Jag har märkt att kunskap som kan förbättra ens livssituation tas emot extremt negativt. Så det är ju inte riskfritt att försöka hjälpa andra på ett sätt som kommer att leda till bestående förändring. Så länge andra inte kan, så kan dom ju falla tillbaks på just det. Dom förstod inte, vilket faktiskt är en legitim orsak till att det blir fel. Ingen vill säkerligen inse själv ens begränsningar i första taget? För det kanske verkar vara början till slutet för något. Oavsett om det varit bra eller dåligt. Det som är känt, vänjer sig ju hjärnan med. Om det normaliseras och standardiseras utan protester från någon, så cementerar det uppfattningen ännu mera. Att det ska göras på ett visst sätt, och det blir inte bättre än hur det är.

Av Mikael - 21 april 2016 07:28

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article22673344.ab Kids får ju lära sig hemma hur man ska umgås, samt så pågerkar genotyp/anknytningstyp...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards