Direktlänk till inlägg 12 september 2016

...

Av Mikael - 12 september 2016 23:20

”Det var patetiskt, en fars”

Trots att han friades i tingsrätten säger han sig ändå känna sig skamsen och besegrad. Han ifrågasätter också att samhället lagt så stora resurser på att försöka fälla honom.

– Att sätta dit mig, vad var det värt? Jag hade precis startat ett företag och gjort min första föreläsning. Jag hade fått betalt och var stolt. Jag hade gjort allt själv. Tre veckor senare kom polisen på besök. Det var fem poliser som såg generade och ledsna ut. Det var patetiskt, en fars, alla kände det. Jag har blivit traumatiserad av det här och kommer aldrig att glömma det.


http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/odlade-cannabis-mot-smartan-frias


FATTAR BÅDA SIDOR!


Delar av tingsrätten ville fälla

Tingsrätten var dock inte enig kring den friande domen. Rättens ordförande och en av nämndemännen ansåg att Adam bör dömas för ringa narkotikabrott, även om de i sak inte betvivlar hans berättelse. Däremot anser man att den nödparagraf i lagen som försvaret hänvisade till ”ska användas restriktivt och endast vid akuta situationer”.


PUNDAR LOOZERS - Kan använda som juridiskt predjukat för att få straff lindring - JAG SJÄLVMEDICINERADE! = Är löjligaste ursäkt jag hörT!


PERSONLIGEN! KNARKADE MED FLIT pga less på allt o alla... Korkad ide utan tvekan. Förutom turlig mdma kokning... Så jag tar det som Win'win... Trots trista konsekvenser... Förstår i princip var som "Vetenskapligt" hände... Att det är alternativ, för folk i hopplös situation. Istället för annat idiotiskt... BORDE MAN JU TITTA PÅ! Säger inte att det passar alla, men vissa... ???


För stackarn som dom BEHANDLADE SOM SKIT - Faktiskt = NI ÄR ONSKEFULLA AS!(åklagarmyndighet!) Finns ingen ursäkt...


http://www.svt.se/nyheter/inrikes/facket-de-har-inte-insett-vidden-av-poliskrisen


Tre poliser slutar – varje dag

– Regeringen har inte insett poliskrisen helt enkelt. Det är tre poliser om dagen som har slutat – bara i år. Nu behövs ett krispaket för svensk polis för att vända det här. Det behövs både fler poliser och ett rejält lönelyft, säger förbundsordförande Lena Nitz till SVT Nyheter. (TROR FAKTISKT ATT DET BEHÖVS MER ÄN LÖNELYFT!) Uppskattning och respekt räcker långt... 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards