Alla inlägg den 17 september 2016

Av Mikael - 17 september 2016 06:26

MDMA is not a silver bullet: treatment is heavily reliant on the accompanying therapy, and there is a lot of therapy: three monthly sessions with the drug, lasting eight hours each, punctuated by nine weekly 90-minute sessions without it.


https://www.theguardian.com/society/2016/sep/16/mdma-ptsd-therapy-trauma-maps-medical-study


Jag hade ingen aning om att det var det, utan trodde det var Tjack-substitut. Lyckligtvis hände det en massa katastrofala saker På riktigt samtidigt. Vilket lixom passade ihop   Bäst beskrivet som den mest Kaotiska Psykos röra man bara kan föreställa sig, med reell fara för eget liv... (Höll på att bli innebränd, pga omständigheter, kyla o svält... osv, men whatever...) 


Är ju inte perfekt... Är ju bestående stress intollerant emot Crazy-Stress triggers... Men jag dör inte av det, och påverkar mig absolut inte som förut... Det mest Synliga - Att extrem geting fobi är borta, tillsammans med annat. Att en hel del minnen är borta, och Uppenbar personlighets förändring, tillbaks (som jag funkade mellan 18-19års ålder...). Jag funkar ju som jag gör/gjort. Men minus en massa Ptsd skit till stor del.


Enda som jag är praktiskt moderate missnöjd egentligen över... Att Star trek online inte funkar som det ska lol... Men det överlever jag...


Hur som Helst! Visste inte att en forskare Höll på med MDMA = Personlig erfarenhet att Det fixar en så pass, att man faktiskt får Livskvalitet... Kör man eget skräck/Crazy kabinett... Och har en massa egen kunskap... Så är det ju en konstruktiv Knark kur...


Jag har knarkat och knaprat piller för att minska/lösa cPtsd probemtik. Vilket aldrig funkat, mer än Dolt problem i mängder... Idag så kan jag säga med säkerhet att Jag, om jag kunnat, hållit mig så lågnt borta från NArcissist crazy dom siste 24åren som jag kunnat... DONT REGRET REGRETS... Ett koncept att ta till sig...


Crazy Ångrar och vill att deras misstag inte ska ha hänt, så att dom inte behöver lära sig... 


ÄR JU EN TUNG INSIKT ATT ALLA SÄGER ATT DOM ÄR TOTALT PERMA KOKTA I ROTEN... VILKET JAG TENDERAR ATT HÅLLA MED OM... Är lika meningsfullt att Ha å göra med dom, som att kasta Granbarr på en stolpe (helt idiotisk sysselsättning...) Faktiskt så skiter jag i dom, och har alltid gjort...


Prio har alltid varit patienter som råkat ut för dom som har complex Ptsd, för mig... 


International guidelines recommend the first line of treatment for PTSD should be EMDR or cognitive behavioural therapy; but it can be very hard to treat. = ÄR FÖR ENSKILLT TRAUMA... För Complex Ptsd så är det Meningslöst och det funkar inte... 


TRIPP KOK o KBT special... Funkar ju uppenbarligen... Grejjen är ju att (uppskattat) ca 250-400.000 i sverige har Complex Ptsd... Om man knarkar ner hela högen och Kör Kbt program - Hur många funkar igen? ÄR JU GIVETVIS KRÅNGLIGT PGA ATBETS BRIST! - MAN VILL INTE HA FLER ARBETSFÖRA IDAG!!! Men att folk fungerar bättre överlag, avlastar oavsett... Man kan skita i att springa o plåga sig med totalt okunnig psykiatri personal, och LJUGA om att det hjälper...


Öppenpsykiatri är ju Uppenbarligen för GALNINGAR ENBART! ÄR mening att DÅRE SKA GÅ DÄR, år ut år in... Och säga hur bra det går för Galning... ???


Att friska till Trauma patienter å Min sort = Friar upp personal, för att lägga ner ALL TILL PÅ RIKTIGA GALNINGAR = ALLA BLIR GLADA!


If the FDA approves the drug, the DEA will have to decide whether to declassify it to Schedule 2, alongside morphine, opium and codeine – drugs that have a high potential for abuse but can be used under supervision. = FAKTISKT SÅ KNARKAR MAN BARA FÖR ATT MINSKA SYMTOM... Blir dom hanterbara så KNARKAR inte vanlig cPtsd patient...


ÄR PSYKFALL SOM VERKLIGEN GILLAR ATT SUPA O KNARKA!   


Insåg lustiga effekten på cPtsd för 2 år sen... Kollade upp och läste att dom lagt ner det för 30 år sen...


Var ju tur ATT fingrarna, skrev in rätt tidning, och första tryck var på MdMA artikel = SOM MAGI       Måste var besatt av => http://www.kvinnofronten.nu/Formodrar/samiska_gudinnor.htm


Nu kan jag verkligen ta =>


Av Mikael - 17 september 2016 05:54

Är enligt min erfarenhet (om out of era...), ganska patetiska så att man tycker synd om dom... Ungefär som en som har en Gammal cykel (den med stora framhjulet), samtidigt resten kör med modern cykel... Man får fejka att man blir upprörd? av dom?   


Undrar egentligen vad det är för Jäkla planet man bor på... GALEN PSYKFALLS APA överallt... Vad som alltid gör att Dom failar emot mig = Har totalt andra prioriteringar? Fattar inte Värdet av emotionell utåtriktad manipulering långsiktigt... <--- Menar det genuint... Jag blir otroligt glad att se andra må bra... Men det är ju inte knutet till min personliga emotionella affekt, och vad jag tycker om mig själv. Det är ju tacksamt att se alla glada prinsessor. Men det får mig inte att Bli klokare och personligt kunnigare inför mig själv - Det som jag prioriterar. = Egen förståelse om allt möjligt...


Komma på att 1 glasspinne blir 2 om man bryter av den = Toppen lol...   Skapar ju ingen hotbild att förklara det... Enda som konsekvensen blir av Galningar normalt... är att jag kör på lågfart... Säger inte att jag inte blivit vrickad av allt. Eller less o utmattad... Men det förändrar ju inte den basala grundbilden av mig själv... ?Vilket jag förmodar är PSYKFALLS målsättning... Är extremt grundad... Så jag kan typ 1 dag, tro att jag är en trädgårdsTomte från Pluto - Utan att må dåligt lång/kortsiktigt (Extrem idiot förklaring nu för att göra det kontrast lätt att förstå...) Vad andra säger, och vad Fakta är - Stor skillnad ibland... Fungerar man latent med vetenskaplig metodik, inför allt... Så är det inga större problem Med gaslighting osv för Galenskaparna.


Fantastiskt rolig sak som Detta har lett till = PRaktiskt Vokabulär som är förståligt för Lekmän och proffessionella... Otroligt neat...


Mycket om Ptsd har känt's snurrigt iom att många har sin egen föreställning om stress och trauma... RAmbo 1'st blood gjorde det inte precis enklare lol... PTSD ??? Men du heter väl inte Rambo? *suck...*


Av Mikael - 17 september 2016 05:35

Självbedrägeri är en psykisk försvarsmekanism, grundad på bortrationalisering, projektion och förnekande, som innebär att en person aktivt misstolkar verkligheten och i synnerhet den egna relationen till denna. Syftet med självbedrägeri är att rädda självbilden och sin självuppskattning. Självbedrägerier är ofta livslånga och kostsamma för den drabbade individen. https://sv.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A4lvbedr%C3%A4geri


VET INTE om jag kan kalla det för dålig egenskap att direkt Tro det bästa om andra... Förstår ju teoretiskt och emperiskt att det inte Stämmer... Men auto emotionellt, så vill jag så gärna lura mig att Folk gör sitt bästa och i grunden inte är onskefullt Crazy... Blir överbevisad hela tiden Rent praktiskt mekaniskt... Orka bry mig...


Fool me once... FINE!


Är enbart Anhöriga som får special regler... = Har inga anhöriga för tillfället. DET LUSTIGA ÄR ATT JAG ÄR VERBALT TYDLIGT INFORMATIV TILL OMGIVNINGEN... Endå så lyssnar man inte...   Försöker VISA ATT PAYBACK IS A BIATCH - Lika bra för omgivning att undvika - Glömmer aldrig... Vissa saker då... Blir ju inte Otäck överaskning (normal perspektiv...) Vet inte om det är worst nightmare för Crazy? Får väl dom avgöra... Vissa av mina regler, får man gissa sig till = Vilka man absolut inte ska ofreda... Med sitt sviniribeteende... Om man spyr och spottar på andra Crazy = är normalt beteende för dom? Men man ska väl som komplett galen vara försiktig Vem man STÖR...



Av Mikael - 17 september 2016 05:30

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans



Rökning nomineras ofta som ett exempel på kognitiv dissonans, eftersom det är allmänt accepterat att cigaretter kan orsaka lungcancer, och de allra flesta vill leva ett långt och hälsosamt liv. <--- ÄR KLUVEN... Har HEMLÄNGTAN DÅ OCH DÅ... Noll SJÄLVMORDSBENÄGEN!

Av Mikael - 17 september 2016 05:11

Ett tag sen, som "Lever" igenom sin son, som ser likadan ut... (ett geni åxå som försökte laga bilen, genom att knuffa på den...)



Fläskberget som var i 50?års ålder, och hade ett lika tilltalande utseende som han ovan. Kom glidande i sin mobil, med stereo högre än vad Kidsen (man får ju bli realistiskt irriterad på satungarna   Hackar man ett par gånger, så kanske dom Tänker till... Men fattar dom inte efter en el 2 gånger = KOMPLETT GALNA! ) brukar ha, tillsammans med att bilen lät i allmänhet... Det handlar bara om fåtalet år, innan hans time is upp, pga kroppen lägger av o hjärtat stannar... Säkerligen så upplever dom väl stolthet? om Sonen blir lika otcäk som dom själva = Golden Narcissist child... Förmodligen så inbillar dom sig att ungen kommer att ta hand om dom som en kung, när dom verkligen inte kan Fejka 20år längre. Den stackars obsolete narcissisten slutar ju säkerligen solokvist på så sätt att dom har noll Codependent...


Jag har värsta Gilla tics på sjuksyrror... Såg en stackare förra året, som plågade sig att Ta hand om folk hon inte stod ut med... Hon var ilsken o bitter som få   Vilket inte spelade någon roll för mig... Kämpar man på som hon gjorde/gör... Så är man värd mer än 1 tanke...


Skulle vilja kunna trolla själv på riktigt, och skicka henne till barnavårdscentralen Som Syrra, eller en lågstadie skola med småknott att ta hand om istället. Några teckningar från riktiga Kids i 6-9års ålder som ritar lite till henne, lär nog bota bisterheten ganska snabbt?

:)

Av Mikael - 17 september 2016 05:07


= Risk för total Kortslutning för dom... Har ju sett det, mer än 1 gång...   


Av Mikael - 17 september 2016 04:36

Hon har himla fin och avkopplande röst... Tycker det är ihopsatt som Poesi   =>



<--- Är ett faktum... förmodar att det verkligen bara är ett race ner i assfalt för dom efter +40?


Ett annat faktum är att +40-45 för oss andra, är uppåt i rulltrappa, pga livserfarenhet och en massa annat... Om man genuint är självständig emotionellt och så pass praktiskt man kan vara. Så är ju livet enkelt om man inte Medvetet gör idiotiska saker som förstör för sig...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards