Alla inlägg den 18 september 2016

Av Mikael - 18 september 2016 05:10

OM VANLIGT FOLK FATTAR ATT DOM BARA SER LIKADANA UT! MEN ÄR EN SPECIAL TYP AV GALENAPA =>



Så kanske folk blir mindre benägna att låta sig manipuleras av dom... Faktiskt så har FOLK VÄLDIG SELEKTIV OCH SOLEDARISK MORAL/ETIK =>



<--- Folk bryr sig inte om man trycker ner dom levande i mixer... SMASKIG KYCKLING BURGARE trumph Empati man må ha inför dem, eller emot sin egen TUNGA!

Av Mikael - 18 september 2016 05:04

  



Testa elhalsband på CRAZY från födsel?


Hur Narcissister/Borderline kontrollerar Empater? DOM SKADAR SIG SJÄLVA OCH ANDRA! = MAN STÄLLER UPP TILLSLUT PÅ VADSOMHELST för att dom ska SLUTA!


Personligen så har jag GETT UPP ATT TRO ATT DOM ÄR SAMMA UNDERART till oss andra! IDAG... = Homo Sapiens KOMPLETT GALEN APA =>


Av Mikael - 18 september 2016 04:54

Dessa ledare var födda till ledare med ärvd instrumentell makt, de kunde åberopa rätten till sin makt genom födslorätten. http://ledarskapsteori.se/


Taiwan, Var en Instrumental ledare/Diktator som Indirekt var en Emotionell Ledare = Initierade en Demokratiserings Process - Gav Jordbrukare Ägande till Den mark dom Arenderade (staten ägde allt, som i KOMMUNIST SVERIGE!), vilket ledde till att Individer automatiskt investerade mer Emotionellt engagemand i sitt dags-arbete. Som ledde till att deras Barnbarn levde i Dagens Teknologiska samhälle som Taivan är, och 2 generationer tidigare hade Fötts i ett Jordbruksamhälle...


ATT SVENSKAR ÄR HELT USLA PÅ LEDARSKAP, ÄR BARA ATT KOLLA RUNT! Spelar ingen roll inom vilken GRUPP = SAMMA SAK... Okunniga varvar MED PSYKOPATER som fejkar ledare... = Konsekvensen är uppenbar... Offentilig sektor som inte fungerar TILLSAMMANS MED SKRATTRETANDE POLITIKER ÖVERALLT!


Vart är Gustaf VASA och en MASSA HÄNGSNAROR NÄR MAN BEHÖVER DOM ???   

Av Mikael - 18 september 2016 04:16

 


Han nämner om Strikta grupper som inte tolererar brott emot Oskrivna/skriva sociala regler - Sekter osv... Vet itne om det är detta som är en Rädsla emot att ALLA SÄGER TILL PSYKFALLEN ATT SLUTA PSYKFALLA! - KLANKA PÅ SOCIALA REGLER OTROLIGT STRIKT = SEKT VARNING UNDERMEDVETET - Men hela normala sociala gruppen skjuter alla i fötterna NÄR MAN TILLÅTER PSYKFALL HUSERA MED SITT PÅTRÄNGANDE PSYKFALLS BETEENDE!


FAKTISKT SÅ TROR JAG ATT MAN SKA UTBILDA HELA SVENSKA BEFOLKNING MED SVT på 1 VECKA! = DETTA ÄR PSYKFALL - DERAS BETEENDE - DETTA KÄNNETÄCKNAR PSYKFALL OSV... IDAG så springer dom ju omkring överallt... TITTA PÅ KROPPSSPRÅK - HÅLLNING = OFFENSIV... Finns alltid fler än 1, som plöjjer fram som en snöplog på trotoarer = DOM ÄR PSYKFALL!!! MAN SER GALNINGAR PÅ 200m avstånd!!! Vilket folk Egentligen VET!!!


FOLK FÅR INTUITIVT OBEHAGS KÄNSLA - ELLER OROHETS KÄNSLA!!! IDAG- Dom de är otroliga för - TAR DOM SOM OBEHAG! och TVÄRTOM = KÄNNER SIG TRYGGA MED MORDISKA PSYKOPATER??? ÄR HELT VRICKAT!!!



<--- Så duktiga   


Av Mikael - 18 september 2016 03:52

Rosenthaleffekten, eller pygmalioneffekten, är den tes att elevers resultat blir bättre om lärarnas förväntningar på dessa är höga. https://sv.wikipedia.org/wiki/Rosenthaleffekten


Man kan omvandla detta och Säga att Läraren är NAIV... Om man har orealistiska förväntningar LATENT på omgivningen. Som är Överdrivet positiva, som jag ofta har... Att folk är vettiga, och INTE PSYKOTISKA ONSKEFULLA GALNINGAR som bara förser och roffar åt sig från andra...

Privat så FUNGERAR DETTA INTE, MER ÄN ATT drabbas av en MASSA SKIT FRÅN PSYKFALL - You know who you are... Omgivning utnyttjar min Lojalitet, och förväntar sig att jag inte "ingående förklarar hur psykiskt sjuka dom egentligen är..." Vilket stämmer till 99.99% av tid bakåt... Men jag utvecklas som sagt hela tiden... Även om man nu har varit VÄRSTA psykfallet. Så bestämde jag mig att dra ett streck över hela omgivningens negativa beteende i början av 2015... Och se hur det fungerade... = Inte alls... Detta att dra ett streck är omgivningens negativa beteende emot mig och andra, är ju ett latent beteende som jag haft hela tiden. Så att säga att jag bestämde mig att göra det. Var mer för egen syns skull. Att uppmärksamma egen problematik... 


Om man har otroligt positiva förväntningar på PSYKFALLEN... HELT BORTKASTAT... DOM beter sig från otäckt till ritkgit NASTY! oavsett vad man gör tydligen... Jag hanterar faktiskt hur dom är emot mig... Tycker deras beteende är PATETISKT, och förstör mest för dom själva... Men att man är knepig emot folk som inte hanterar det... Är vart jag blir skeptisk... Jag förundras med hur mycket skit folk står ut med, faktiskt... Att vanligt folk som gör sitt för att Minska friktion med social omgivning, INTE tröttnar och Samlas ihop, går ut och BUNTAR ihop CRAZY med buntband, slänger upp på Lastbils flak och kör ut i skogen och bara slänger av dom på HÖG???

Rent Etiskt så tycker jag att det skulle vara fel att göra. Vilket är i konflikt med Pragmatisk logik hos mig... Kanske det som skapar frustruation hos mig?


MEN jo! Rosenthal effekten - Positiv/naiv förväntning på CRAZY... Eftersom det inte spelar någon roll. Som det gjort i vetenskapliga studier med vanliga elever... Conclution = ALLA HAR PSYKOS... Teoretiskt så BORDE MAN SPÄRRA IN HELA HÖGEN!   

Av Mikael - 18 september 2016 03:35

https://sv.wikipedia.org/wiki/Arketyp för PorrPrinsessa/Ligg, för mig är Caregiver/Teacher som är självständig och realistiskt medvetet om Hur det är utanför Dörren. = Båda fötter på jorden...


Jag har bara haft Space'ET'People omkring mig, som går runt i sin fiktiva verklighet... Att man släpat runt mig som ett ankare, och att jag accepterat det...   Kan inte påstå att jag känner mig nöjd över egna Val... Får OCD tics att försöka göra omgivningens Världsbild lite mer Jordnära och realistiskt... Att göra det här, som itne riktar sig emot någon - Konstruktivt... Men att Hjälpa idioter som systematiskt förstör för sig själva och andra, så att Deras FANTASI tillvaro Mer känns som att den är RIKTIG. Är ju kontraproduktiv... IOM att jag förstör ju för dom. DOM VILL HA ETT HELVETE TILL LIV... Så att dom har nått att gnälla om, och som bränsle att försätta förstöra för andra... Om dom verkligen skulle må bra, så skulle dom aktivt försöka försäkra sig om att dom inte påverkar omgivningen negativt... 


Nu efter +43 år så har jag ÄNTLIGEN övertygat mig själv. Om att det inte går att vara hjälpsam och trevlig emot dom... Gissar att man måste slå av armar och ben på dom och spänna fast dom på en brits så dom itne kan förstöra för någon... Vilket måste vara SKRÄCKEN för dom??? <--- HELT ABSTRAKT SENARIO som man nu inte testar om man är fisk i huvudet... Bara skriver - sarkastiskt menat, pga frustruation... Måste säga att dom sista 3.5åren har varit lärorika...

Av Mikael - 18 september 2016 03:14


Varför jag tycker det? Hon bakar ihop en massa Vetenskapliga ämnen: https://en.wikipedia.org/wiki/Multidisciplinary_approach och Delar vidare sin uppfattning på sitt sätt... Hon snackar ju om Attachment theory, psykiatri allmänt, beteendevetenskap och massvis mera... I semi flummigt/fluffigt new age format. Det är ju inget som orkar att Lyssna på Vetenskapligt lingvistiskt verbal babbel Tydligen...


184 prenumeranter lol =>



<--- Love/Hate åxå... Lite mer akademiskt förklarat... Tillsammans med annat...

Psykfall utnyttjar =>


 


FÖRÄNDRA OMGIVNING = Gaslighting, manipulering, härskartekniker osv...  Sånt som borde belönas med 140 batongslag?!

Av Mikael - 18 september 2016 02:57

KAN ALDRIG NÅGONSIN SKRIVA NER HEAVENS REGLER... Dom/Vi kan Gissa sig till dem, använda Vetenskaplig metodik för att Från vårat perspektiv, försöka föreställa sig En annan Varelses Etik (och moral - Fri VILJA är EMELLAN ETIK-TANKE och MORAL-Handling). Varför jag aldrig brytt mig om Religion... Är säker på att det ENBART är en mänsklig konstruktion... Jag gillar profeterna, och tycker DOM föringas genom att MAN SÄGER ATT DOM ENBART ÄR EN RADIOBIL åt GUD. För mig så var/är dom exceptinellt orginella och kloka individer, som Tillsammans med Afterlife, listade ut (skrev ner - delade med sig av) Gemensam Etik.


Jag fattar varför dom sa själva att dom var Heavens Radiobil bara. Säger det själv, pga jag tycker att jag är en Korkskalle... Hur idiotisk är jag inte, att ha tillåtit att Crazy är omkring mig... Är synd att Empiri Kunskap inte Följer med DNA. Så att man försvarar sig automatiskt rätt emot GALNINGAR... 


Att säga att en Profets skriva ord är Absolut sanning... Tycker JAG ÄR OTROLIGT FÖROLÄMPANDE EMOT DEM!!! ÄR som att insuinera ATT DOM VAR EN CRAZY NARCISSIST! (Min åsikt!) Att säga att dom gjorde sitt yttersta att få till det så RÄTT det kan bli! Samt att alla som Läser, ska använda eget huvud!och erfarenhet... Är en annan femma, att säga/tycka... (Min åsikt...) 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards