Alla inlägg den 4 april 2010

Av Mikael - 4 april 2010 10:56

Denna fantastiska egenskap som finns både hos människan och djuren, som får oss att inte helt ta livet av varandra. Verkar vara ressecciv av sin natur, där vissa har tur och får en stor potion av altruism, tillsammans med oss som man aktiverar den genom att slå igång den....


Väldigt konstig anser jag. Ju mer folk utsätter mig (och andra) för skit, desto mer vill hjälpa tillbaka så att andra mår bra, som gör mig glad och är belöning nog tycker jag.


Men hur idiotiskt är det inte egentligen om man bara klurar en sekund. Men lite mer tänkande så inser man hur genialiskt vårat organism är. Det här gör att onska aldrig kan vinna över oss alla, hur mycket det än försöker.

Av Mikael - 4 april 2010 10:35

Trista grejjer som man råkar att läsa då. Att lärare och rektorer misshandlar och mobbar ungar är ingen nyhet, även om man inte vill varken prata om det, känns vid det, eller ens lära barn att rättsfilosofi fungerar och ger en trygghet som svensk medborgare.


Rektorn erkände att hon hade slagit Anton, men blev ändå friad i tingsrätten – det gick inte att styrka att slaget hade orsakat tillräckligt mycket smärta för att det skulle klassas som misshandel.


Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6893986.ab


Det här får mig att tänka lite på den där profeten som levde i ett pirat samhälle där rättvisa endast handlade nepotism och pengar. Han som stiftade nya lagar, både för män o kvinnor i den mån det var möjligt. Om det stämmer är ju svårt att veta, men historiska beskrivningar säger att det gick till så, om en dom är delade hur han var som person, men men.


Sist när åklagaren la ner ett åtal emot min farsa som skulle mörda min lillasyster när han var blindgalen som vanligt, och hur det skulle ha gått, om min lilla modiga mammis inte hade ställt sig ivägen så att hon vart kastad med huvudet före genom en glas ruta och skar sönder sig helt. I Sverige så kallas det för ringa misshandel som inte ens är värd att ta upp.


Att en i min familj vart våldtagen, som man sket i för att det var en Us medborgare. Då gills det inte, som det finns flera hunrda orsaker till att en våldtäkt inte är våldtäkt i Sverige.


Eller sonen. En lärare sliter sönder en dörr, och skyller på han, pga att subban inte vill betala dörrjäkeln.


Min brors dotter blir kallad för hora och slampa helt öppet av en bitter häxa, helt öppet i klassrummet. Men det är ju självklart hennes häxiga demokratiska rättighet att få trackasera ungar hur som helst.


Min vän och ena broder blir nästan dödad av en galen metadon pundare. Självklart går han fri iom att det är så här svenska rättsystemet fungerar...


This goes on an on.....


Om man inte har privata resurser att driva civilprocesser gärna i EU domstol, så kan man oftast glömma rättvisa. Vilket gäller för alla kids också..


Vet inte om man ska börja med sin egen vinklade nepotism rättvisa som man har råd med, en hammare... Oturligt nog så anser jag att det är moraliskt o etiskt fel att skada någon annan människa...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards