Alla inlägg den 7 maj 2016

Av Mikael - 7 maj 2016 16:06

Fram till för cirka 20 år sedan var den vedertagna sanningen att vi alla är summan av våra gensekvenser. Att det är DNA-sekvensen som bestämmer vilka vi är rent biologiskt. Men runt 1990 skedde ett viktigt paradigmskifte. Den epigenetiska forskningen tog fart. Forskarvärlden upptäckte nya cellulära mekanismer som på olika sätt kan reglera uttrycket av våra gener.


http://ki.se/forskning/epigenetik-en-bro-mellan-arv-och-miljo


DET HÄR ÄR JU VIKTIGT = - Uppemot 99 procent av alla epigenetiska tillstånd suddas ut mycket tidigt i fosterutvecklingen, det sker en omstart. Däremot finns en liten del i det mänskliga genomet som kallas imprinting, det är gener som beter sig olika beroende på om de kommer från mamman eller pappan.


Iomed det man oroar sig om, med Gravida kvinnor bl'a... Inte Röka, Inte dricka, Inte dricka Kaffe, Inte stressa osv... Röka och dricka kaffe tycker jag personligen inte är Fasligt farligt för min släktgrupp, i gämnförelse till Alkohol och droger. Men det är väl säkerligen inte bra i gämnförelse till Extra hälsosam morsa...


http://www.gravid.se/tobak-under-graviditeten/ = hemskt   men jag funkar ju. Mammis rökte, och sen var jag passiv rökare till 16års ålder och efter Aktiv... Pga Livs cPtsd stress, så funkar det för mig. Men skulle ju behöva spara på lungorna...

Av Mikael - 7 maj 2016 15:46

När vi sitter, står, ligger eller rör oss på Jorden, så rör sig jorden i solsystemet och följer efter solen som åker runt i Galaxen som åker runt i Galaxclustern som åker runt på sin plats i universum...


Att man ska kunna "åka tillbaka i tiden". VAFAN. SLUTA TJATA OM IDIOTIER = NI PERCEPTIONS MISSBILDAR FOLKS HJÄRNOR!


TROLIGT ATT SOLSYSTEMET SKA KUNNA ÅKA VIDARE PÅ SIN MERRY GO ROUND, SAMTIDIGT SOM MAN SKAPAR EN PARRALELL VEKLIGHET OCH KAN HOPPA TILLBAKA SI OCH SÅ LÅNGT SEN, EFTER ATT HA SPOLA HELA EXTRA UNIVERSUM I REVERSE TILL PASSANDE TID = FATTAR NI INTE HUR IDIOTISKT LÖJLIGT DET ÄR ATT FÖRESTÄLLA SIG????????????????????????????????????????????


HAR JU BLIVIT HJÄRNSKADAD AV ANDRAS IDIOTIER HELA LIVET!

Av Mikael - 7 maj 2016 15:14

Jag har försökt att bete mig som ett svin sen förra året med flit, även om jag är värsta Nooben på det. Mycket var ju riktat emot mig själv. Jag förärade mig ett halvhjärtat "mordhot" och en massa skitsnack, tillsammans med en massa Suckar när jag kom dragandes. Egentligen med tanke på mitt beteende, så borde jag vara mest populär i K-Holm nu? Enligt social praxis. Men kanske bara fungerar för De rätta...? 

...

Av Mikael - 7 maj 2016 14:57

Spelmissbruks, SMS-lån och hat/rasist och marginsalisera kvinnor och alla som kan något partiet. Är väl inte mycket till alternativ.  

Av Mikael - 7 maj 2016 14:49

BARA KOMMER ATT VARA EN SM-UNDERGIVEN-FRUGA PARTI = http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/kungorelse-1974152-om-beslutad-ny-regeringsform_sfs-1974-152 = 2 språkrör kan inte vara ett majoritets parti = Bara en bli ett sekundär parti = Bortkastad till att lägga tid på oambitiösa = Jag lär så länge jag lever. Skäms som ett djur att jag röstade på det för 25år sen...

Av Mikael - 7 maj 2016 14:33

Så klarar jag inte av honom... Tycker han *cencur*...


http://www.expressen.se/nyheter/gustav-fridolin-har-blivit-pappa--igen/


Om jag förstått det rätt. Han tycker det är OK att skylla på ÅSA och kasta henne under bussen (frugan måste vara stolt). Hur var det med "hemma med barn tiden" = måste fråga... Eftersom han kom på att han skulle klämma in komentar om det åxå...


http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/gustav-fridolin-jag-vill-forts%C3%A4tta-leda-partiet-3353065


Helt seriöst så verkar han himla vettig som person. Han har ju gjort en massa mer än bara pratat gojja. Men vafan, han har utseendet emot sig ju. Inte lätt. Han fråga gillar ju han. Han är störande på något sätt, med det känar jag ju till för egen del... Oavsett, efter allt som hänt, politisk idiot... ´MAN HAR KOLL PÅ SKITEN RUNT SIG... Annars så drabbar det ju en eventually... DÖDFÖTT ATT JOBBA MED MILJÖ NÄR LANDET ÄR SOM DET ÄR...


MÅSTE BOTA BEFOLKNING FÖRST SÅ ATT DOM BRYR SIG OM SAKER IGEN!! ALLA SKITER I ALLT!

Av Mikael - 7 maj 2016 14:17

Född: 25 december 1964 (ålder 51), Göteborg

 
Jonas Sjöstedt har kallat sig kommunist (Ja just det. Skoj kallar han för det, när jag har pratat med En fantastisk kvinna som ser ut som Rutinerade Pippi Långstrump)   
 
http://www.dn.se/livsstil/det-ar-roligare-att-vara-vuxen-an-att-vara-barn/ (faktiskt på vissa sätt så stämmer det verkligen, om man behåller "nyfikenheten"?!)
 
 
Måste säga att jag är AVVAKTANDE emot Kommun'ister.
 
Hur ROPAR MAN PÅ EN SVENSK MINISTER??? KOM'MUNISTER   = SVENSK STALINIST PLAN EKONOMI HAR VI JU MASSVIS AV = DOM ÄR INTE KLOKA I HUVUDET EKONOMISKT NÅN AV DOM!!   
 
 
 
http://nwt.se/asikter/insandare/2014/09/03/70 WOOT = ALLA GÅNGER SÄKERT LOL. Hyckleri av Jonas Sjöstedt
 
Curla KIDSEN OCH SE TILL ATT MAN FÅR SOM MAN SJÄLV VILL! VÄLDIGT KOMMUNISTISKT. STALIN DÖDADE 20MILJONER FÖR ATT FÅ SOM HAN VILLE   Vad ska man säga om alles... VAFAN = POLITIKER = SPECIAL BREED. THATS IT. FINNS BARA EN SORT! TRIST NOG. Dom är normalt inte hemska för det ju. MEN DET FINNS SKITHÖGAR SOM ÖVER ALLT ANNARS...
 
Teokrater, Terrorister och Nazister...
 
Kommunist-light passar väl bättre i SEKULARISERADE SVERIGE. Släng på han en Tomas di Leva / FBI KLÄNNING och Hetsa upp han o gör han allmänt paranoid   = Vinnande koncept

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards