Direktlänk till inlägg 21 maj 2016

Konstruktiv kritik

Av Mikael - 21 maj 2016 22:35

Går inte att leverera på något sätt om mottagaren inte har bett om ett väldans uppriktigt omdömme. Så hur man än lindar in det = så är säkerligen utgången den samme. Det spelar ingen roll för omgivningens beteende. Det fortsätter ju precis som innan. Folk gör allt för att göra fel, oavsett vad man säger, för det är ?enklast? att göra på sättet man precis gjorde, även om det inte blir rätt...


Konceptet Trail and Error, retry and doing right = Nått man inte ska bemöda sig på att befatta sig med. Trail and error = Stop and repeat! <--- Är hur det ska vara. = Är ju lönlöst att försöka att få någon att ändra sig med text, som inte själv söker alternativ vägar. 


Så gnäll om det som Jag/man tycker är fel, är ju enbart oftast affekt-ventilering emotionellt, eftersom det är ju mindre destruktivt för andra med *Kladd på rad* = Vad text faktiskt är, beroende på hur det är utformat. 


Så pass mycket vetenskapligt som jag faktiskt kan, om DNA/Genetik, neurologi, sociobiologi osv... Så kan jag faktiskt uppskatta oddsen för att någon ska förändra sin FENOTYP (?!Epigenics-programering!?) av någons gnäll = Noll.


Måste ju till med egen vilja och energi.


Men som sagt... Dont do that one time to many...   



Att bara generalisera in/bort teologisk relaterat i diverse situationer... Kan inte rå för att jag efter ett visst antal gånger börjar protestera... Förra året så hörde jag "bortse från gud-delen" och se till religiösa retoriska klisher och floskler enbart... för att göra sig mer legitim? Om det nut inte passar att vara en Kristen Fylle rörelse, se till att använda sekulariserad filosofi. Men det är väl för jobbigt att LETA UPP SJÄLVA? 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards