Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Fick ett irritations utbrott på en

Av Mikael - 2 april 2010 15:29

Så här kommer en sammanställning/undersökning om Våld emot män och kvinnor i nära relationer. Vad jag blir irriterad är när man försöker att göra någon genus debatt av att vi alla riskerar att drabbas av våld i alla former, och att det är "extra synd" om män som blir utsatta av alla onskefulla kvinnor. Säger bara pust.


Vi är lixom en samlad grupp, som har gemensamt att vi har blivit utsatta för en massa skit. Det här att man ska tävla om vem det är mest synd om är ju inte klokt.


Jag har trassel att få vissa att inte känna sig dumma för att dom inte har blivit totalt brutal misshandlade, så kan dom endå ha samma rätt att må dåligt som alla vi andra. Snacka om okonstruktivt. Säkert så menar mannen väl, men det blir dumt ifrån mitt perspektiv då.


Sen även om man inte vill, så vinner tjejerna i att bli utsatta för skit alla gånger, hur gärna man vill vara bäst som man på allt.


Men här är den då: Rapporten


Det är ju så att oavsett kön så blir man utsatt för psykopater och sociopater, eller bara elaka människor nån gång i livet. Och här så kvoteras det inte in i 2 grupper som mycket annat.


Kan ju säga att psykiskt våld kan vara lika förödande som fysiskt våld. Och det är en jäkla skröna att det bara är kvinnor som utsätter andra för psykiskt våld, och män slåss m nävarna. Ni kan få komma på studie besök hos mig om ni inte tar mig på orden. Män är extra duktiga på att använda psykiskt våld och brutalmisshandla en 3'e person, för att skada den andre, vilket är en överkurs på psykiskt våld. Kvinnor är väl mer direkta och går på källan på en gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards