Direktlänk till inlägg 15 april 2010

PTSD extra

Av Mikael - 15 april 2010 23:00

Det finns en massa bra om Ptsd diagnostiserade personer att läsa, men vissa saker kanske man inte tänker på att ta upp.


Detta att man är tvingad att välja bort så obeskrivligt otroligt mycket. Att man känner sig så otroligt bestulen på mycket är väl kanske inte så roligt att dra upp. För egen del så har jag en hel livstid att sånt jag har valt att inte göra, när jag inte har önskat något annat att göra det. Men man vänjer sig, och det är ju inte sagt att slutresultatet är så illa, om allt går bra.


Både vardagliga småsaker, som att man är spotant glass sugen, men inte vill träffa folk pga att man är nere i Akut stress brunnen. Lite granna som leta-leken "det bränner", när man funderar ifall man inte endå ska pina sig igenom eländet för att få sin glass-jäkel. Viktmässigt så är det väl bra då...


Dom stora sakerna man missar i livet skriver man lixom inte om då..... Jag har tur att det är en massa positivt i mitt liv, som uppväger det jag har missat alla gånger. Jag skulle inte ändra en gnutta i mitt liv, om det var risk för att jag inte var där jag är nu med allt.


En annan sak är negativitet och katastrof tänket. Att allt ska gå dåligt, jag har ingen framtid, det är ingen idé att planera osv... Nu när jag äntligen för ca ett år sedan har tagit mig ur det, så känns det jätte jobbigt (för deras skull blir man lessen) att höra att ens vänner är där man själv var för ett år sedan. Man vill ta fram plåsterlådan och laga dom, så att dom också ser en ljusning i livet. Samtidigt när man själv är glad, eller något litet händer som förstoras till värsta tänkbara, som att man dör av en sticka i fingret.... Lägg av du'ru, med ditt katastrof tänk, det är en inbillning!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards