Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Latent

Av Mikael - 22 april 2010 06:57

Det här är inget man kan träna sig till att bli. Visuospatialt orienterad som person. Det är någonting som man har latent neurologiskt pga sitt genetiska finfina arv. Man kan bli mera medveten om hur man fungerar, samt vässa sina förmågor och bli mer varse om baksidorna så att man inte åker ner i stress, panikångest o ångestbrunnen pga att man är utbränd av vårat samhälle. Men det finns inga dataprogram eller psykologiska utarbetade modeller att byta gener....


Jag o familj, mina barn, mitt x, min nya tjejis, samt umgänge jag har (som t.ex Alex, Anders, Mauritz), och några här online vet jag, att vi fungerar så här. Än så länge så vet jag att det här latenta arvet går i Finsk-ugriskt, Valon, Iranskt m.m


Koncentrationen uppmärksammas ju mycket i dag, med "Kognitiva störningar" där dom exekutiva funktionerna är *nedsatta* påstås det kroniskt vilekt är BS. Ofta så får talesättet "in i ena örat och ut ur andra" substans för oss. När man börjar att berätta något viktigt, så koncentrerar vi oss, och med det så stänger vi av dom Audiospatiala områderna i hjärnan (stänger av öronen) och vi ser förväntansfulla och glada ut, och ser era läppar röra sig men registrerar kanske inte all verbal kommunikation då.


Beroende på hur intressant det är, och hur motiverade vi är att ta till oss den verbala informationen, så fastnar det mer eler mindre.Vi har ju inga problem att kommunicera både med verbal och visuell kommunikation. Mer än att vi har alla disocciativa utsvävningar där man försvinenr in i abstrakta visuella föreställningar både om det man pratar om, och det som poppar upp i huvudet. Jag har lärt mig att vänta en stund innan den andre är tillbaks på planeten jorden då   innan man fortsätter.


Normalt sett så orkar alla i snitt 7 minuter av kontinuelig monolog om ngonting, vilket kanske är mindre för oss. Däremot så kan vi sitta och hålla på med intressant visuellt intag i 16tim oavbrutet.


För tjejerna som har organisations behov, och gärna pratar om samma sak mer än en gång, så blir det konflikter med killarna, eftersom vi stänger av öronen direkt av koncentration när vi får höra disk, dammsug, gå å handla, städa etc.  Som gör att ni blir arga på oss, och vi blir lite irriterade och lessna så att vi skiter i det i ren protest.


Testa lite symbol språk, rita en diskborste, en dammsugare, och en sträck gubbe som städar = en väldans glad flicka.   Så blir vi flitiga hehe, eftersom alla grabbisar gillar oftast att göra andra glada, o speciellt tjejerna.


Som läkaren sa till oss, så registrerar vi allt i rummet vi är i (jag kan återge hans rum ganska så väl precist då, även om jag har lärt mig att avskärma mig visuellt idag med tunnelseende typ), och vistas i, vilket inkluderar alla förändringar och rörelse som sker i rummet. Ofta så är t.ex att någon kommer in i rummet, knackar på dörren, tele ringer osv otroligt aggiterande för koncentrationen, och det tar några sekunder med gapande mun att samla ihop koncentrationen. Föreställ er ett klassrum i dag, med all rörelse och ljud. Tillsammans med att vi helst står upp, el/och går runt själva för att vara "extra koncentrerade", vilket trotsar alla sociala förväntningar "Att man sitter still när man är fokuserad/koncentrerar sig". Lärare har ju lärt sig på snabb kurs att "vårat beteende" är Adhd, vilket man blir lite irriterad på då. Att man har missat allt i inlägget innan, inte har läst pedagogik och inlärnings tekniker är ju inte så viktigt?!....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards