Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Vulkan köret

Av Mikael - 22 april 2010 08:51

Kan man läsa lite om här på New Scientist tidningen. Dottern sa här om dagen en komisk sak. Först så gnäller man om att det är för varmt, och sen nu blir det för kallt...


Har inte orkat att leta fram om förra vulkan omgången för ca 160 år sedan som ledde till svält och elände i fattiga U-Lands Sverige, så att rika Etiopien skickade mat bistånd till u-landet sve... (man tackar...) Vilket är hilarious ju.   För det skvallrar man ju inte om här i Sverige, och det är sånt man får veta av Etiopier själva.


Eyjafjallajökull small 1820talet någon gång. Man har gjort en samlad europeisk forskning om effekterna nyligen. Kommer faktiskt inte ihåg om det var pga detta vulkan utbrott, eller om det var ett till senare 1870talet där effekterna var fatala under en 8-10års period. Det är detta med abstrakta siffror *En massa sammansatta svordomar* lol. Mesta har jag sett en dokumentär om, samt läst lite granna, sen aldrig kommit mig för att läsa på mer om det.


Innan denna kompletta sammanställning så har man inte lagt ihop försämrat jordbruk, dödsantal, svält och elände, tillsammans med väderrapporter från Uuropeisk marin handelsflottan som har dagliga väderobservationer med några tims mellanrum från hela altanten under dom sista 3-400åren?! Dom är noggranna.     


Egentligen så borde man ha listat ut detta tidigare, men det är ju Okristligt att det är en vulkan, och inte Gud som stälelr till det ju!   

 
 
susanna55ss

susanna55ss

22 april 2010 10:22

Den måste du absolut leta fram!!! Den vill jag läsa...

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mikael

22 april 2010 11:35

Har haft någestans om förra gången vulkan utbrott. Men etiopien biståndet finns det säkert ingenting att få tag på inrikes. Som jag har fått veta genom min etiopiska svärsyster :) Men jag ska fråga henne om hon vet ifall det står någonstans om det. Jag kan ju inte Amar-språket även om jag skulle vilja hehe.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards