Direktlänk till inlägg 5 maj 2016

Gammalt

Av Mikael - 5 maj 2016 01:27

Av Mikael - 11 november 2009 11:21

Någonstans då om man skriver en blogg med en inriktning. Så har man väl en önskan att påverka något till det positivare. Man hoppas att informationen man delger, hamnar hos rätt person som kritiskt granskar ens påståenden och verifierar om det finns ens sanningsbas i det man säger, och anses dom som logiskt och lärorikt, så kanske informationen för vidare med djungeltrumma. Det är på detta sätt som bloggar är bra, och skälet till att stater och myndigheter är ?rädda? för denna informations spridning.


Reklambranchen har forskat på hur informations och ryktesspridning fungerar eftersom det är väldigt viktigt för dem, och hur dom ska lansera sin skit. Ofta så är informations spridning mest effektiv med hjälp av djungeltrumma. Av det enkla skälet att vänner som deras vänner har förtroende för dem sprider ju deras övertygelse, som får sin tyngd i att vännen inger en förtroendefull bild av något positivt. Det här fungerar ju omvänt också.


Det är väl här som det tar stop för dom som motsäger sig neuropsykiatrins version av abc diagnoser som är en paketlösnig m orsaksbakgrund och symtom dom låtat från psykologi. Dom struntar nu i att bry sig om den psykologiska orsaksbakgrunden, och kör på sin egen linje. Som först har promotats av massmedia, och sen mellan gemeneman.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Att jag fattar hur communikation ska användas för att förmedla information, är väl inte en för stor lögn. Jag försöker förklara att jag inte är en OKUNNIG IDIOT = BLIR KONSEKVENSER OM MAN ÄR IDIOTISK EMOT MIG. EXTREMT DRIVEN, OCH PAJBAKAR OM MAN FÖRSTÖR FÖR MIG = SKYLL DIG SJÄLV, FÖR NÅGON SNÄLL ENFALDIG IDIOT ÄR JAG INTE! GODTROGEN OCH URSÄKTANDE TILL LEDA, SURE... Men... 


Är ju sanslöst att emot myndigheter? HEJ, JAG VILL HA LAGSTADGAD RÄTT SOM LIVSLÅGNT BROTTSOFFER ALÀ COMPLEX PTSD PATIENT PGA TORTYR BEHANDLING FRN ANDRA = JAG FÖRSÖKER ATT FÖRSTÖRA DITT LIV OM DU SABBAR FÖR MIG... ÄR VI PÅ SAME PAGE NU?


SKULLE BEHÖVA AKUT LÄGGA IN MIG, MEN DET ÄR BARA ATT BITA IHOP I MONSTER BO! VET INTE HUR LÅNG TID DET TAR INNAN JAG KAN LURA MIG SJÄLV IGEN ATT DET FAKTISKT FINNS ANSTÄNDIGA MÄNNISKOR PÅ RÄTT SÄTT! OCH INTE BARA IMBECILLER?? SOM TROR ATT PATIENTER ÄR INVENTARIER FÖR DERAS YRKESGRUPP??? PALLAR INTE MED ATT BLI AGRO IOM KONTAKT MED SÅNA NÖTTER! SKA FÖRSÖKA SAMLA PÅ LÄKAR LEG OCH GÖRA ETT HALSBAND AV DOM SEN FÖR NÖJJES SKULL???


Men seriöst så = konstig som savant, men kommer knappt ihåg hur dom ser ut/vad dom heter. Så engagemanget emotionellt är ju marginellt = totalt oviktiga varelser... Obehagligt avtrubbade otäcka bara... Fokuserar på den Fantastiska sjukvårds personal som åxå finns i stora mängder...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards