Alla inlägg den 10 maj 2016

Av Mikael - 10 maj 2016 22:26

Varje dag så förvånas jag faktiskt av flera skäl. Kan inte påstå att; Kuren var under kontrollerade former *suckar*.


Men so what... Kaotisk katastrof med livet som insats, och det var bara 5 minuter ifrån att bli innebränd av eget misstag pga minusgrader ute, och en, tänkt liten brasa för värme, vart en väldans stor, som i sin tur ledde till att jag hittades, vilket om det inte hade hänt, hade resulterat i Svältdöd 24-48 timmar senare.


Intag av kemikalier har hela tiden från 1998/99? (minnes krash arbitraty efter sista resa 2013/14, vilket för en minnes SAVANT är tämligen irriterande, men jag lever så, orka klaga). Varit sekundärt till complex Ptsd symtomproblematik och eget kapital.


Detta med att klaga har omgivningen bestämt uttryckligen STARKT motsatt sig emot. Idioter och dårar runt mig har menat på att deras beteende som mer eller mindre har varit minst sagt irrationellt logiskt och destruktivt emot omgivningen och/eller sig själva.  


Problemet för mig är att jag är IDIOT lojal till omgivningen. Vilket är konstigt med tanke på hur omgivningen har betett sig emot mig och andra omkring mig. Alla i min omgivning har givetvis kunnat ursäktats på alla möjliga sätt. Och jag har låtit allt slida.


Hade jag varit motoriskt klar, och smart nog, så borde jag rymt på BB direkt. 1991 var ju ett annat årtal då jag borde ha packat och dragit bara... Tillsammans igen 1999... Själviskt kan man tänka sig. Och fruktansvärt med tanke på minsta lilleman, som inte har något att göra med det.


Pga Savant minne så av det som inte är borta pga hela omgivningen VÅLD i alla former, som varit riktat emot mig från start. Så minns jag väldans väl hur jag fungerade speciellt mellan 3-20års ålder personlighets mässigt och moral/etiskt. Vilket sen sakta men säkert kortslöts mellan 18-27års ålder. Man klarar bara av så pass mycket av elände och personer som är helt/delvis trasiga...


Folk har haft benägenhet att ?bikta? (brist på annan bättre förklaring) sig om allehanda skit, till mig hela livet. Vilket säkert beror på... Vad ska jag säga?..


Innan 2013 så har jag varit extremt tolerant och tålmodig, nästan alltid naivt optimistisk och hoppfull. Med enkel målsättning = Kirra cPtsd symtom problematik till varje Rationellt pris, som bara kostar mig något. Vilket jag inte kan påstå att jag riktigt lyckats med.


Vissa personer har börjat uppmärksammat ?underligheter? med mig från 2015? alternativt 2014. Även om jag nämt det redan 2009 lite luddigt, eftersom jag hade en tjatvecka från mitt gäng då. Fortfarande idag så står alternativet att be hela planet att dra åt... Seriöst så kan man inte säga att HELHETEN ser så himla trevlig ut (Är faktiskt det som betyder något), även om allt positivt väger upp för individen en himla massa. 


Jag har inte gått och blivit "new age religiös" eller på något annat sätt fått någon teologisk insikt nyligen. I 3 el 4 års ålder så, egen insikt om att jag befann mig i katastrofal miljö = själv EQ krypto special och på den vägen är det. Jag har varit mig själv hela livet, och det är samma lika för mig. Jag bryr mig inte om att jag är *jag, och har noll intresse att göra något åt det. Även om jag har Kortslutnings skränat om det. Tycker personligen att en hel del av omgivningen inte är riktigt klok i huvudet. Men jag är ju vanligtvis "korkat snäll" och inte specificerar hur. Efter den behandling som jag drabbats av, så är jag i en gråzon när det gäller vad jag skulle tycka ifall man slaskade en stor sten på skiten...


Finns fler stället som sagt... Jag delar väl inte omgivningens perception o världsbild... Och oroar mig noll om vad som händer efter = Jag vet precis...


Jag är väldans enkel, och dom jag gillar, vill jag umgås med på samma nivå. Så jag tar ner mig själv. Till en jordnära nivå, vilket faktiskt är för mig en otrolig uppoffring som inte går att mäta med konventionella mät-begrepp. Att någon i min omgivning ens ska fundera på att försöka möta mig en bit på vägen, har jag gett upp för länge sen (sista spik i kista för det var 2013-12). Men spela roll.


En hel bunt förra året, av myndighets personal. Sett ur mitt perspektiv och deras handlingar (som jag förmodar går på autopilot, utan en extra tanke ifall det är vettigt?). Vad säga med än *cencur*. Har ni tyckt att det är jobbigt med lite TEXT? era stackare... Tips är, ni kan sluta försöka tro på något annat än er själv. Noll populära...


Men iallafall: MDMA treatment för cPTSD =>


http://www.mdmaptsd.org/testimonials/136-mdma-assisted-psychotherapy-for-ptsd-momentum-towards-phase-3-and-beyond.html


Om jag skulle anstränga mig så skulle jag väl kunna lägga fram ett helhets koncept som kirrar folk med värsta tänkbara traumatisering på 3?månader eller något sånt. Men seriöst så är ingen intresserad. Och jag Orkar inte engagera mig. Har fattat att Människor anses vara Förbrukningsvaror. Annars skulle det inte se ut som det gör idag HELHETS MÄSSIGT.


http://www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/borrelia-neuroborrelios/ plus en massa annat som hände på en gång = Differential*orsak till visst suspekt beteende. Körde all in Tokig. ÄR SÅ JAG SER OMGIVNINGEN. SÅ OM MAN TYCKT ATT JAG BETER MIG KONSTIGT = EXTRAPOLERA DET TILL DIG SJÄLV OCH INSE HUR JAG TYCKER NI BETER ER! SANSLÖST!


Genom hela mitt liv, så har det VARIT OTROLIGT UPPSEENDEVÄCKANDE OM JAG HAR KLAGAT DET MINSTA LILLA, OAVSETT VAD MAN UTSATT MIG FÖR.


Men men...


Resultatet ev helheten = Jag kommer förmodligen aldrig att lita till 100% på en annan människa, vilket i sin tur resulterar i minskad motivering att engagera mig helhjärtat emotionellt. Det man har tagit ifrån mig kan ingen ge tillbaka. Enda man kan göra är att låta bli att utsätta andra för samma behandling. Men den förändringen lär lysa med sin frånvaro, eftersom Många tycker att deras välfärd är viktigast av allas = Moment 88 = På vissa sätt är det ingen ide att engagera sig. 


Personangrepp, sadism och systematisk mobbing, tillsammans med en omgivning som LÅSSAS att allt är perfekt, breder ut sig, oavsett vad man än säger... Folk är själviska och småsinta. Jag fattar inte emotionellt hur folk kan fungera sig DNA-dysfunktionellt, men Intellektuellt så förstår jag en hel del vetenskap bakom det. Om folk skulle informeras på nationell/global nivå, och sen tvinga sig att bete sig vettigt. Så skulle det kanske bli ändring Helhets mässigt. Men det är lika sannolikt som att Captain Kirk - Star Trek, skulle Beama in i mitt vardagsrum just nu...



Av Mikael - 10 maj 2016 16:33

...

Av Mikael - 10 maj 2016 16:02


Sparkar på dom andra träskallarna...



Av Mikael - 10 maj 2016 15:59

Hade ju en intensiv privat kampanj (mycket riktad emot mig egen Sociala Identitet iom att jag skiter i den...) förra året.



Av Mikael - 10 maj 2016 15:52

http://www.metro.se/kolumner/lisa-magnusson-gabriel-wikstrom-ar-skadligare-an-rokning/EVHpej!8NFzs94BvnPYI/


Politiker får man ha lite tålamod med... Dom är lite, erhum *Speciella?*   Men bra att reta upp sig på.


Dom tror att dom är inovativa och har kommit på något konstruktivt tillvägagångs sätt att PRATA fram förändring   


Låt dom stackarna hållar med sånt här....


Tidigare historia: http://www.gp.se/nyheter/sverige/60-%C3%A5r-sedan-motboken-gick-i-graven-1.143783 


Även Usa har ju liknande förbudshistoria, som visar att Lagar som begränsar skadligt för individen och inskränker dess valmöjligheter att Skada och döda sig själv = Ger motsatt effekt = Finns även forskning om detta idag.


Men US förbud GAV OSS =>



Får hoppas att Svenska politikers idiotförbud resulterar i något Ballt, som en ny Svensk motorcykel eller Helikopter kanske ?!   


Politiker är ett Breed of their own... Flera av stackarna är ?Analfabeter? och har inte läst historia...

Av Mikael - 10 maj 2016 15:48


Min favo reklam   Jag vet vart dom hamnar   =>


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards