Direktlänk till inlägg 26 maj 2016

Strävan och drivet...

Av Mikael - 26 maj 2016 00:55

Att verka vara någesånär normal och passa in, inte visa att man är stress miljöskadad, har väl gjort att kanske inte velat ens fundera på dom konsekvenser kemikalier har på individer.


Som cPtsd patient så är det en livstil (åtminstone för mig) att inte visa upp svagheter. Iom att det riskeras att användas som ammunition är folk som jävlas med en. För mig så är det en del av min fenotyp, och så länge jag kan minnas (länge pga savant) så har jag fokuserat på att maskera svagheter. Vet itne om det socialt blir sämre. Men för eget mående, och självinsikt så är det garanterat negativt, när jag ser tillbaks. Men att försöka reda ut grejjer med vänner utan kunskap, eller påstådda experter som inte kan ett skit. Är dömt att misslyckas.


Tack vare all egen vetenskaplig teoretisk kunskap idag, så fattar jag Genetik, Genotyp - Fenotyp - Efter Epigenics fenotyp och en massa faktorer som spelar in. Personligen som tycker jag egen omfattande och ingående kunskap om hur människor fungerar, och en själv rent vetenskapligt, ger en distans till att ta itu med allt emotionellt och praktiskt. Beroende på hur man ser på det, så är människor löjligt enkla varelser att ha sönder, även om vi nu håller ihop mestadels, och kan lagas förhoppningsvis. Förståelse är dock flerbottnad. Att förstå rent teoretiskt vetenskapligt är ju itne samma som att förstå emotionellt vetenskapligt

Jag förhåller mig naturligt till emotionell logik (vilket man kanske kan bestrida att det inte är logik, men helhets logik = emotionell logik = vart bias/partiskhet kommer in i helheten).


Nåja, mindre problem med att jag inte FATTAR riktigt... Även om jag "kliniskt" fattar... Känns meningslöst att vara förbannad, även om det skulle vara tacksamt att krossa en plutoid eller så. Stenkross e nicekross... Stenar får fan inte ont, så dom är vettiga stt slå på...


Det hade väl varit vettigare om man bara huggit ben av mig, sen lämnat mig i fred...? Kan inte påstå att all den omgivning jag haft, är hoppingivande... Fattar itne att alla tycker att det ska vara som det är. Hade det varit på annat sätt, så hade inte det sett ut som det gör. Så här långt in i människans sk utväckling. Borde itne stället fungera lite annorlunda. Behöver 2 miljoner år till eller? eller rättare sagt 15.000års till utstuderat krigande och härjande som det har varit.


Säger man människa och högst på näringskedja. Så... Tror ju folk på det? Människan har systematiskt tag ur sig ur ekosystemet. Vi gör att för att bryta emot biologiska naturliga regler... Säger man svensk varg så säger folk att det inte ska vara så många. Människa ses ju som top predator = Borde inte antal vara i gämnförelse till Varj då, eftersom högst på närinskedja = minst individet. 500vargar finns det ju. Borde det inte då ENLIGT MÄNNISKO RÄTT'ORIK (retorik) räcka med 300 SVENSKAR? = IDIOTI, men med eran retorik så...


Mördar-förstörelse kanin? Ofta. Pågående planet miljö förstörelse och massdöd av djur o växt liv kommer ju att auto deccimera människoarten, men det bryr sig inte folk om. Vilken paradis planet ungarna kommer att få bo på om ett tag. +30år och utsikten är hemsk om man inte gör nått idag. Är samma visa om 25år... Vi borde...


 
 
Annie

Annie

26 maj 2016 09:18

Hej :)

Kul att du kikade in och tack för responsen. Vad är cPtsd? berätta gärna, försvann dina fysiska symtom bara så där?

Jag har ju mina misstankar om vad mitt onda är-haft det ganska länge, även om jag inte kan vara säker.

Ja hoppet är ju det sista som lämnar :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Mikael

26 maj 2016 18:51

http://mirhepo.bloggagratis.se/2016/05/26/11319360-complex-ptsd/

Droger stängde av det Perifera Nervsystemet = Tappade känsel plus en massa annat vart påverkat på rätt sätt i slutendan. Reflex reaktion inför fysisk/inbillad fara stängdes av i samband med detta. Fick Nerv-system reset :)

Får ju tänka på att vara väldans försiktig med en hel del, som kost, aktivitet o umgänge, för Jag är inte immuniserad emot att Krasha systemet igen.

Men håller jag mig undan allt som påverkar mig negativt så funkar det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards