Alla inlägg den 26 maj 2016

Av Mikael - 26 maj 2016 18:08

What types of trauma are associated with Complex PTSD?

During long-term traumas, the victim is generally held in a state of captivity, physically or emotionally, according to Dr. Herman (1). In these situations the victim is under the control of the perpetrator and unable to get away from the danger.

Examples of such traumatic situations include:

  • Concentration camps
  • Prisoner of War camps
  • Prostitution brothels
  • Long-term domestic violence
  • Long-term child physical abuse
  • Long-term child sexual abuse
  • Organized child exploitation rings

http://www.ptsd.va.gov/professional/PTSD-overview/complex-ptsd.asp


http://outofthefog.website/toolbox-1/2015/11/17/complex-post-traumatic-stress-disorder-c-ptsd


https://sv.wikipedia.org/wiki/Komplex_traumatisering


http://krisochtraumacentrum.se/


http://search.ki.se/search.do;jsessionid=2BC8F6E8FBDF03C04D009FE0B11E3EC1?q=ptsd


Ämnes omsättning, Immunförsvar, hormoner påverkas. Kalcium metabolism och andra mineral/vitamin metabolismer. Vanligt med?! Järnbrist anemi. Benmärg påverkad och återbildning av röda blodkroppar osv... Hjärtsjukdom + Cancer är slutbonus om man inte är försiktig, och ger sig själv bästa förutsättning.


"m"RNA = https://sv.wikipedia.org/wiki/Budb%C3%A4rar-RNA (Fenotyp = fysiskt uttryck av cellen) => https://sv.wikipedia.org/wiki/Proteinsyntes.


ATT GÖRA=KÖR KOST 5 - 2 Diet (anpassa innehåll/mat till själv och ens blodprovs värden): Varför den är vettig? = Boostar Growth Hormon = https://sv.wikipedia.org/wiki/Tillv%C3%A4xthormon = Lagar kroppen om man får igång PARA-SYMPATISKA Nervsystemet


https://sv.wikipedia.org/wiki/Parasympatiska_nervsystemet : Parasympatiska nervsystemet utgör tillsammans med det sympatiska nervsystemet det autonoma nervsystemet. Förenklat kan det sägas att parasympatiska nervsystemet aktiveras när kroppen är ---> i vila <---, och inte stressad. (ÄR DET SOM ÄR KRUXET FÖR cPTSD PATIENTER) = FÖRTIDIGT ÅLDRANDE PGA ATT CELLER LAGAR SIG INTE OSV...


https://sv.wikipedia.org/wiki/Sympatiska_nervsystemet


Är värsta projektet att vara Komplex Trauma patient som sagt   Svenska myndigheter, sjukvård är det svårt att få helhets hjälp av, pga många orsaker (Inte faktiskt för att dom är Nötter "Även om det är kul att klanka på dem", men mycket forskning är ny och utvecklas löpande...) Jag tycker det hjälper en själv att förstå alla aspekter av problematik.


Nått som skiljer sig kanske från andra psykiatri diagnoser = Fysiska tester BEKRÄFTAR DIAGNOS tillsammans med A-typiskt socialt beteende alá "Icke verbal kommunikations /// Kropps språk". Psykiatrins skratt retande Tester från 1800talet man kör med fortfarande = Vad säga... STACKARS JÄKLAR!? AMATÖR AFTON OFTA?


LOKALT så får man fel diagnoser och allehanda knark/mediciner (varav vissa fungerar hjälpligt), tillsammans med att man Missbrukarstämplas och blir nollad. Det kostar ju STÅLAR när Sociala myndigheter får vara med i MIXEN... ATT mixa trauma patienter med offensiva missbrukare med flit/girighet? Borde ju belönas med Staff Åtal? Men det är ju Sverige så det är ju bara att se glad ut och SÄGA TACK!   = Så egen införskaffad kunskap är ju ofta inget alternativ = Ett måste för att inte får kortslutning PERMA... 


Har ju undrat vad det är som blockerar att KUNSKAP kommer fram dit det ska! Scientologer, SJÄLVHJÄLP (Frikyrke) klubb, Politiker snålhet, Sjukvårds "medvetna?" okunskap, massmedia's förvanskning av resultat osv... Gör det svårt att få rätt hjälp. Vissa har ju tur = Grattis...

Av Mikael - 26 maj 2016 18:06

Av Mikael - 26 maj 2016 01:47

Jag måste verkligen vara försiktig med etablerad emotionell anknytning, iom att jag drar på mig andras dysfunktionella problematik. Om trasig, var uppfront, men erfarenhet säger att ingen är = Håller mig borta från dom flesta. Jag hänger inte ut folk av flera skäl, men det gör en begränsad på vissa sätt om man vill göra nått konstuktivt av eländet.


Tassar jag försiktigt och håller avstånd så funkar det ju. Men det känns som att jag lika gärna gör att jag kan skita i umgänge. Är allmänt trött på trasigt, och generellt självskade beteende. Fattar inte att folk pallar att utsätta sig för all skit dom gör?


Emotionellt Kropps språk läkage och beteende är en "Pain inte the ass". Tyvärr så märks grejjer på er väldans uppenbart... Även om nu inte gemene man lägger märke till det. Enkel sjukpensions beskrivning. Tål inte andra människor trasiga emotionella instabila affekt, samt kropps språk läckage i samband med det. Tillsammans med tillhörande beteende... JAg ser direkt ofta hur det ligger till, men låssas som det "regnar" för att inte få andra att känna sig olustiga. Det pallar man bara så länge fakiskt. *undrar* var disney prinsess land är?


Det problematiska är att det är ingens direkta fel. Hela skit situationen är bara en massa omständigheter. Svårt å "blame'a" genetik och ett långt händelseförlopp, som lett till hela piss situationen. Däremot att folk med tvång och felaktig skuldbeläggning på folk som är offer för omständigheter, för att det är enkelt och det passar dom = Sinister är finordet för det...


Men att skylla på = DNA bugg 25-50.000år sen! Snacka om otillfredsställande... (därav sten krossar lust lol)

Av Mikael - 26 maj 2016 00:55

Att verka vara någesånär normal och passa in, inte visa att man är stress miljöskadad, har väl gjort att kanske inte velat ens fundera på dom konsekvenser kemikalier har på individer.


Som cPtsd patient så är det en livstil (åtminstone för mig) att inte visa upp svagheter. Iom att det riskeras att användas som ammunition är folk som jävlas med en. För mig så är det en del av min fenotyp, och så länge jag kan minnas (länge pga savant) så har jag fokuserat på att maskera svagheter. Vet itne om det socialt blir sämre. Men för eget mående, och självinsikt så är det garanterat negativt, när jag ser tillbaks. Men att försöka reda ut grejjer med vänner utan kunskap, eller påstådda experter som inte kan ett skit. Är dömt att misslyckas.


Tack vare all egen vetenskaplig teoretisk kunskap idag, så fattar jag Genetik, Genotyp - Fenotyp - Efter Epigenics fenotyp och en massa faktorer som spelar in. Personligen som tycker jag egen omfattande och ingående kunskap om hur människor fungerar, och en själv rent vetenskapligt, ger en distans till att ta itu med allt emotionellt och praktiskt. Beroende på hur man ser på det, så är människor löjligt enkla varelser att ha sönder, även om vi nu håller ihop mestadels, och kan lagas förhoppningsvis. Förståelse är dock flerbottnad. Att förstå rent teoretiskt vetenskapligt är ju itne samma som att förstå emotionellt vetenskapligt

Jag förhåller mig naturligt till emotionell logik (vilket man kanske kan bestrida att det inte är logik, men helhets logik = emotionell logik = vart bias/partiskhet kommer in i helheten).


Nåja, mindre problem med att jag inte FATTAR riktigt... Även om jag "kliniskt" fattar... Känns meningslöst att vara förbannad, även om det skulle vara tacksamt att krossa en plutoid eller så. Stenkross e nicekross... Stenar får fan inte ont, så dom är vettiga stt slå på...


Det hade väl varit vettigare om man bara huggit ben av mig, sen lämnat mig i fred...? Kan inte påstå att all den omgivning jag haft, är hoppingivande... Fattar itne att alla tycker att det ska vara som det är. Hade det varit på annat sätt, så hade inte det sett ut som det gör. Så här långt in i människans sk utväckling. Borde itne stället fungera lite annorlunda. Behöver 2 miljoner år till eller? eller rättare sagt 15.000års till utstuderat krigande och härjande som det har varit.


Säger man människa och högst på näringskedja. Så... Tror ju folk på det? Människan har systematiskt tag ur sig ur ekosystemet. Vi gör att för att bryta emot biologiska naturliga regler... Säger man svensk varg så säger folk att det inte ska vara så många. Människa ses ju som top predator = Borde inte antal vara i gämnförelse till Varj då, eftersom högst på närinskedja = minst individet. 500vargar finns det ju. Borde det inte då ENLIGT MÄNNISKO RÄTT'ORIK (retorik) räcka med 300 SVENSKAR? = IDIOTI, men med eran retorik så...


Mördar-förstörelse kanin? Ofta. Pågående planet miljö förstörelse och massdöd av djur o växt liv kommer ju att auto deccimera människoarten, men det bryr sig inte folk om. Vilken paradis planet ungarna kommer att få bo på om ett tag. +30år och utsikten är hemsk om man inte gör nått idag. Är samma visa om 25år... Vi borde...


Av Mikael - 26 maj 2016 00:45


In May 2005, Goodrem helped launch "Teen Info on Cancer", a UK website aimed at supporting young teenage sufferers. In November 2005, Goodrem became an ambassador for Research Australia's "Thank You Day", which honours the country's health and medical researchers and received a Thank You Day Celebrity Advocacy Award "in recognition of her efforts in raising funds and awareness for Australian medical research and charities."

Goodrem is set to be the face of Alternative Hair, the UK hairdressing industry's top fundraising event, in aid of cancer charity Leukaemia Research. Goodrem is also a member of RADD (Recording Artists, Actors And Athletes Against Drink Driving), a group of celebrities raising awareness of the risks of drunk driving. In 2011 Goodrem became an ambassador for the Kinghorn Cancer Centre at Sydney's Garvan Institute of Medical Research.


https://en.wikipedia.org/wiki/Delta_Goodrem


JAg fattar inte att man gör det medvetet och bara skiter i andra... https://en.wikipedia.org/wiki/Driving_under_the_influence (att man tar idiotbeslut påverkad är väl givet. Är väl bra om man lyckas ha lite självkännedom om man har bil o körkort. Är glad att jag aldrig tagit körkort faktiskt, så jag slapp den problematiken, med tanke på att jag knaprade alla möjliga psykaitri piller +10års tid. Räcker med att säga Lyrika så säger användare = Yrsel lol... Är inte bara alkohol som sagt... Är inte bra att legitimisera kemiska produkter totalt. sätter knark stämpel på dom med flit (även om det nu inte är det, men bättre att var idiotförsiktig än inte...). Kan inte påstå att alla är vidare vettiga. Man blir helt kokt i huvud av vissa. Vet inte om effekten av psykiatri piller blir annorlunda när man har blivit amfetamin vrickad en gång, även om man blandar för stunden. Vet inte om dom gjort såna studier = är väl inte så måna om att kasta central stimulerande preparat under bussen ?

:)

Av Mikael - 26 maj 2016 00:22


JAg gillar ju balett sprättor, och vill ju att dom ska vara glada o nöjda. Angående bh-storleks problematik.     Spelar ju ingen roll för mig vilken ni har, men hajjar ju att det är opraktiskt att har grejjer som är ivägen i tid o otid. Har svårt att sätta mig in i det praktiska beslutet som p-skådis (såg dokumentär om 2 prinsessor   faktiskt) som tog det som ett karriärs beslut. Men vafan lol. Snacka om omständigt. Båda sa ju att när karriär var slut, så vart det täbaks till lilla kupa igen lol. Vilket jag fattar. Vilket gissel att ha kroppsdelar som sticker ut lite väl.


Jag tycker normstandardiseringen suger häst... Ser bara till min lelle Homo-pöjk polares tycke om vem som är snygg o inte. Tll 80% så har vi likande tycke, men med iallafall så tycker den ena av oss att den o den är ful vs snygg (mig sparkande på smalbenet på han när han gnälelr på dom snygga kvinnorna. = Omdöm om dina homosar lol. Folk är naturligt ytliga, samtidigt som dom ser till personen. Det är ju ingen som bildar ett par med någon som dom tycker är ful som stryk (personen kan faktiskt vara Norm-snygg, men det är itne sagt att det gör at man tycker denne är attraktiv).


Jag är demonstativt envis och är man inte som Shakira =>



Men FI stämplat på tröjjan = Så är man ful oavsätt!


Gillar mina stickor åxå (sluta säg åt oss at äta tack... Behandla oss inte som skit, så kanske vi har lust att käka... den här veckan...)



Kör med sommar ämnesomsättning nu, så har ännu mindre lust att käka nått. Men gör det endå, och tjatar på mig själv = ingen annan som ska göra det...

...

Av Mikael - 26 maj 2016 00:00


Sätter trend för biljetter till rocktåget special...   


REsten struntar jag i eftersom jag pallar inte att bry mig heller. Förenkling på indiansätt: https://www.youtube.com/results?search_query=potatis+press

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards