Alla inlägg den 6 september 2016

Av Mikael - 6 september 2016 12:15

För egen del. Med Edition = Trygg(otrygg) - Pragmatisk anknytning... Har å fylla i, men noll bråttom.


1. Trygg anknytning
2. Otrygg-undvikande anknytning
3. Otrygg-ambivalent anknytning


http://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/relationer/anknytning


2. Otrygg-undvikande anknytning = ALLA NARCISSIST kneperier...


Barn med otrygg-undvikande anknytning förväntar sig att bli avvisade och bortstötta när de behöver hjälp. Därför lär de sig tidigt att inte söka närhet och stöd, utan att klara sig själva. De tänker sig fram till svar snarare än känner efter.

Som vuxna är de ofta omtyckta och fungerar bra i mer ytliga relationer. I nära relationer håller de distans – de kan vara svåra att komma inpå livet, och drar sig ofta undan när de upplever krav på närhet.


Självcentrerade Crazy som är som =>



<--- MAN SÄGER JU ATT DET ÄR KRONISKT... Men ingen försöker hjälpa dom på rätt sätt... Vissa är ju garanterat FÖDDA VRICKADE I HUVUDET!


BARA ATT TA FRAM SÄLKLUBBAN! basics of borderline personality disorder (bpd) http://www.echo.me.uk/bpd3.htm GIVETVIS ÄR DET SYND OM PSYKONA! BÄTTRE ATT 20 NORMALA LIDER OCH FÅR LIV FÖRSTÖRDA ÄN ATT MAN SLÅR IHJÄL STACKARS PSYKOT!

Av Mikael - 6 september 2016 11:41

Läste: Så, basicly dagen började med att jag ställde klockan för att gå upp och ta min ADHD medicin...


Ska väl Lägga till: Tar förgivet att personer som verkligen har en GENTETISK komponent för Adhd - Liknelse - Har man inga vingar så är det ju svårt att träna på att flyga... Möjlighet att fokusera i viss mijö tar jag för givet att den alltid är Perma Borta... GÄMNFÖRELSE för egen DEL - Pragmatisk Språkstörning - Har jag 3 som pratar samtidigt - Fräääääässs i öronen OAVSETT! Är neurologisk nackdel med att vara jag... Spelar ingen roll hur mycket JAG skulle TRÄNA! Vad som faktiskt FUNKAR = ALKOHOL! Fråga mig inte varför... Men 2 bira - Inget problem att Fokusera på 1 röst, bland många... Spiknykter - Kan inte urskilja en röst mer än väldans kortvarigt...



Koncentration och arbetsminne träning... för novelty och kända situationer =>



VARFÖR MAN INTE SKA KÖRA FUL-TJACK FÖR LÄNGE m t.ex Adhd (Jag tycker = Åsikt - Inget att ta ställning för/emot för andra). Beror på att om man Curlar sin egen hjärna på fel sätt så blir det säkerligen fel med =>




= https://sv.wikipedia.org/wiki/Fenotyp = Hur man beter sig i olika miljöer och situationer... ATT VARA HELT BEROENDE AV t.ex SYRE ÄR GANSKA SÅ OPRAKTISKT! Tillsammans med allt annat man kan göra sig beroende av.


RELATIVT BRA (i förhållanen med annat, man ska leva helt själv, anser jag idag...) FÖR PERSONER m Complex traumatisering: Polskt stentjack/blomstertjack? https://www.flashback.org/t336732 (åsikt). DET ÄR LUGNANDE. MAN KLARAR AV ENFORMIGA TJATIGA UPPREPANDE SAKER - HA ATT GÖRA MED SVENSKA MYNDIGHETER SOM MAN BLIR KNÄPP I HUVUDET AV... (Man blir ju det av Tjack oxå, ALLTID! oavsett om det är statligt eller av polacken... Men 6 månader för att TA SIG UR - UTBRÄNDHET med TVÅNG är praktiskt, för att SÄKRA EGEN ÖVERLEVNAD!


ATT MAN GER AMFETAMIN TILL SVENSKA BARNSOLDATER I SKOLAN - VET INTE OM DET FÅR ÖNSKAD EFFEKT FÖR INDIVIDEN? HAR MAN GÄMNFÖR MED FÖRÄLDRAR SOCIALA GRUPP STATUS TILLSAMMANS MED STATLIGT NERKNARKADE UNGAR - UNGARNA FÖR BÄTTRE LIV... JAG VET ATT CA 40% av dom som får ADHD = HAR EGENTLIGEN Complex TRAUMATISERING = FÅR STRYK AV KNARKAR-ALKIS FÖRÄLDRAR, EL PSYKFALLS MORSA... (INGET MAN FÅR PRATA HÖGT OM)


MEN ADHD DIAGNOS - SYMTOM är SYMTOM SPECIFIKT FÖR EXEKUTIVA FUNKTIONER - ALL HJÄRNGOJJA relaterat till det...


ATT STRESSADE (Barn som VUXNA) HAR IDENTISKA SYMPTOM SOM ADHD patienter - ÄR INTE SÅ KONSTIGT...


Utbrända, kroniskt stressade, hjärnskadade, samt medfött (adhd) - Samma Symtom - Även om ORSAKEN är olika. MAN GÖR ALLA EN OTJÄNST ATT INTE UPPMÄRKSAMMA DETTA...


ALLA UNGAR OAVSETT ORSAK - FÅR BILLIGASTE ADHD LÖSNINGEN...


http://web4health.info/sv/answers/add-children-effects.htm OM JAG FÅTT TJACK SOM BARN, HADE JAG SKITIT I HUR VUXNA BEHANDLADE MIG I SKOLA OCH PÅ DAGI (AVTRUBBAD). Jag hade skitit i att föräldrar och syskon torterade mig... Vet inte om Jag hade gått kvar i skolan. MEn jag hade haft mer energi iallafall. Och inte *Klagat* med min frånvaro... KANSKE...


Det är otroligt lätt egentligen ATT DIFFERENTIAL DIAGNOSTISERA!!! ÄR DET EN JÄKLA HORA OCH FYLLKÄRRING TILL MORSA t.ex = GARANTERAT ATT HON FÖRSTÖR UNGARNA OM DOM HAR ADHD PROBLEMATIK!


DIFFERENTIAL DIAGNOSTIK FRÅGE FORMULÄR...


-Hur många Kukar i fittan har du haft? = Mer än 3 = BLI MISSTÄNKSAM...

-Hur är ditt omdömme med KUK-ägare? Om dom skiter i att dom spöar skiten ur henen och ungar, så länge hon får pengar o kuk i fittan...

ÄR 40-45% av befolkning med TRASIG ANKNYTNING från barndom, eller FAKTISKT MÖJLIGT ERA IDIOTER - VUXEN ÅLDER! (Hör talas om att bli BRÄND från ett förhållande??? - Garanterat RISK för att få förtroendet till alla andra lite försämrat...)


Lyssna på lillan =>



TRYGG(otrygg) - Pragmatisk Anknytning... Empiri erfarenhet att andra är Fucking idiots... Och tar förgivet att det är allt man kommer att Träffa - Garanterat säkert att man blir besviken - Orka bry sig...



Av Mikael - 6 september 2016 11:24

Familj är inom sociologin en grupp av individer i hushåll som förenas genom släktskap. Detta släktskap är ärftligt, men kan även utsträckas till att omfatta juridiska förhållanden, som till exempel giftermål, partnerskap eller adoption. https://sv.wikipedia.org/wiki/Familj


Normalt så menar alla undermedvetet Släktskap. Men träffar man en HELT OKÄND MÄNNISKA och skaffar ungar med dom = Man är familj helt plötsligt...


Allt detta med Släktskap och vart man stoppar in KUKEN känns lite Biologiskt-Socialt Obsolete...


Inte för att VARA så men Jag badar hellre i Syra idag, än att umgås med mina föräldrars ungar och någon av dom jag stoppat in kuken i - No family of mine! Har "fel i huvudet" som Empat och spränger universum för Familj - Uppenbar biologisk lojalitets problematik...


Familj definieras av - Dom som inte trashar/har trashat en... Finns massvist av Biologiskt släktskap = ca 8 miljarder på planet... Take your pick... Missbildade cannibal mongon Skadar egen art helt för egen vinning. Jag tycker att man ska skjuta dom som galna hundar på plats bara... Orka lägga ner tid på dom... Finns vettigare att göra...


Som: Biologisk altruism definieras som ett beteende hos ett djur (hjälparen) som reducerar dess reproduktiva chanser men som ökar de reproduktiva chanserna hos ett annat djur (mottagaren). https://sv.wikipedia.org/wiki/Biologisk_altruism <--- Om folk inte är så automatiskt - Så anser jag att dom kan inte ha någon familjeanknytning till någonting... Sätta fallskärm på NArcissister och strössla ut med plan i ödemark = Toppenide... Samma sak för dom, eftersom Dom måste vara 100% säkra på att dom är enda varelse i universum... ??? Därför dom beter sig som dom gör?! Måste vara en lång psykos tillvaro för dom att leva?



Av Mikael - 6 september 2016 10:22




Skådis åxå   



Tar ju en milisekund att DNA profilera andra... =>


 


Fick lustigt...



Att folk Tar sig tid att se vilka som inte är liknande släkt som en själv, och marginalisera dem??? (Rasister...) Fattar inte att man orkar engagera sig... "LÅT MIG SE!" Vilka Gen alleler har inte du? och Vilka släktingar har vi inte gemensamt? Vilken idioti!


DOM ÄR SÅ OKUNNIGA ATT DOM FOKUSERAR PÅ UV SKYDD = HUDFÄRG SOM ÄR DET SOM ÄNDRAS SNABBAST??? FÄRG SÄGER INGENTING!


Passar ihop med henne ovan =>



PersonMemory = En hobby   





Folkvandring från Spanien till Irland för 8000 år sedan https://deulf.wordpress.com/2013/06/20/folkvandring-fran-spanien-till-irland-for-8000-ar-sedan/


400,000-year-old fossils from Spain provide earliest genetic evidence of Neanderthals https://www.sciencedaily.com/releases/2016/03/160315120946.htm


Hur man blir med er omkring sig... =>



2 till av dom   









Av Mikael - 6 september 2016 10:13



Att män inte kan göra Flera koordinerade saker SAMTIDIGT... ÄR FIXED mindset /// Crystalised intelligence - Non creative (OAVSETT KÖN) som inte KLARAR AV DET! =>



INTE UNDRA PÅ ATT NI BLIR ÖVERKÖRDA VID ÖVERGÅNGAR - Bilvägar... M telefon i handen...


Av Mikael - 6 september 2016 09:49


Varför folk slänger bort PENGAR på IDOL ARTISTER som inte kan sjunga??? Folk slänger bort pengar på en massa onödigt... Spel, droger, sprit, Flott till mat, Saker osv... Vi lever i en Nationalistisk NArcissist Kapitalist-Kommunist(Momsskatt) Kapitalistiskt Land... Är så det ska gå till... JU SÄMRE SKIT DET ÄR = DESTO BÄTTRE ÄR DET FÖR VISSA...


Såg en IDOL Audition och den som inte kom med, poängterade att SKIT säljer och Det finns Teknik att fuska med - MAN BEHÖVER INTE KUNNA SJUNGA ÖVERHUVUDTAGET för att bli Kändis... Jag personligen tycker det... Jag gillar musik maskinerna när man Använder dom på Sångerskor som redan är Fantastiska - Techno (o teknologi) Nerd som sagt... Men att en medioker/gräslig röst som synteseras... Är skit oavsett... Men folk betalar för det...


Jag tycker det är Otroligt Förståndigt av henne. Som Terrance Popp säger, skaffa Jobb - karriär som genererar PENGAR och SLUTA GNÄLL din...   



Potencial för hur Listig hon verkligen är??? Limitless   Men ingen har säkerligen förklarat det för henne...


Titta så söt   =>




Förstår inte varför man ska tjäna pengar på nått som man inte "är så bra på"...



Hon är himla Envis med growth mindset som inte ger upp i första taget... Att hon kan bli bättre på att sjunga är jag 100% säker på. Tanken för henne är ?att det ska ge en cash injection till hennes konsumptins ekonomi? Att vara Lat eller Lat'smart är det en viss skillnad på.


Lat'smart: Då ser man till att fila på det som Passar en själv med talang, och nichar sig på det med inkomstbringande... Att välja andras "Snabba sätt" att tjäna pengar på Folk som är halvdöva utan Gehör eller egen smak. Det tycker jag känns lite för krångligt... INGA RIKTIGA ARTISTER/SÅNGARE/KONSTNÄRER vill vinna Idol - Kan inte tänka mig det? Mer än för snabba fördiga pengar pga det är enkelt.


IDAG så fixar Artister åt sig själva helt på egen maskin, tillsammans med t.ex Youtube (är därför det är så trist med all skit där) =>



Sociala medier och plattformar online = FÖR ORGINELLA KREATIVA MÄNNISKOR... INTE EN MASSA KONSUMENTER... ATT MAN LÅTER DOM GE SKITFEEDBACK??? VAR TACKSAM O GLAD DIN IDIOT ELLER HÅLL KÄFTEN OCH GÖR EGET DIN LOOZER!

Av Mikael - 6 september 2016 09:10

Faktum är att brottsligheten har sjunkit på de två platserna under perioden. Brå konstaterar i rapporten att minskningen framförallt har skett under de tider då kamerorna har varit påslagna, och särskilt då de varit bemannade. Rådet bortförklarar dock detta då brottsligheten samtidigt har sjunkit på oövervakade platser som Slussen och Fridhemsplan. http://www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4145697.aos


Är det inte Integritetskränkande att kunna gå från A till B utan att bli rån-mördad. Vems rättigheter man i praktiken Skyddar är Brottslingar... Det är Svenska myndigheters skylldighet att;


Skydda alla medborgare från att bli utsatta från brott = Ingår i Medborgarskap - Svensk! Tillsammans med rätt till Skola, Vård, Pension, Möjlighet till införskaffande av egen Bostad som har El, vatten och Tv/Internet, rätt att Rösta på sitt parti.<--- Svenska medborgarAvtalet.


Att folk Skanderar sin skit = Olika Politiska eller Religiösa Lögner. Ska man slippa att personligen drabbas av - Inte ringa på dörr, eller närma en ute på gatan, om Individen inte själv initierar KONTAKT med Den PART SOM INFORMERAR om sin GOJJA... Personligen så undrar jag om det inte borde Vara instant FJÄDERBATONGS STRYK tillåtet om detta BRYTS...


Jag fick Nazistisk propaganda av Brevbäraren, som jag stoppade i trappen och frågade varför han stoppade ner Denna smörja i min brevlåda? Fattade givetvis att han är tillsagd. Utan undrade mest om hela situationen. Styrelsen Bestämmer det - Att Dom med BrevLåda ska ha Nazist Reklam... Jag hatar dom 10 gånger mer tillbaks, och hoppas att alla får hjärnblödning idag och dör på fläcken (Skulle skratta ihjäl mig och TA MIG EN BRAKFYLLA!)... Men jag tjatar inte om det vanligtvis, eller skickar reklam hem till Nazisterna om att JAG TYCKER ATT DOM SKA DÖ!Eftersom jag tycker dom är ohyra på 2 ben <--- (Låter frukansvärt lol   Jag önskar faktiskt inte livet ur en blomfluga     ).


*Oroad att jag ska självförinta mig för att låta så där*     Tränar på vara mindre Tolerant idiot... Är fanimig kontraproduktivt...


Men iallafall. Personligen så Tycker jag = MER KAMEROR till Folket... Alla filmar alla endå med Smartphones - Så vad gnäller man om... Är ju LÖJLIGT! Finns inget som Reglerar det online - Är väl bara hänga upp Smartphones och Ha microsoft Cloudtjänst <--- Skyll på dem! Är bara ha en HAcker som Råkar Läcka passande material om man inte får använda det. På rätt sätt... Att Hänga ut Brottslingar = Skapar mer jobb för polis säkerligen oftare än att det gör nytta... Dom får vakta dem resten av livet emot sk "lagliga" Brottslingar... ÄR MAN FÖDD EN SOCIOPAT (väljer att skita i lagar, trots att man Fattar att det är Fel som Social NORM), så fortsätter man med det med FLIT! <--- Dom kan ju faktiskt Välja att göra tvärtom. Men WTF... Som botgöring? SKOJJARU ATT DET KVITTAR TOTALT! Dom gjorde det verkligen med FLIT! Att göra tvärtom är bara för EGEN BEKVÄMLIGHET! FUKKING LIARS!


OM EN SOIOPAT ÄNDRAR SIG, SÅ ÄR JAG SÄKER PÅ ATT DOM ÄR FÖDDA NARCISSISTER OCH GÖR DET SOM ÄR BÄST FÖR DEM - ALLTID! Skulle jag vara diktator - Sprängkrage + Var snäll emot andra... <--- Motivation att välja själv som passar alla andra... Vilken mardröm för dom... Måste narcissista sig själva... Tror det faktiskt skulle vara lite för grymt för mig...


Nått som har knutigt hela Knäppskalle gänget jag blvit omgiven av - Skadeglädje är den sanna Glädjen... Fejkar dom att dom SKOJJAR om, fast dom verkligen MENAR det hela högen... Enligt samhälle är Dom normala... MEN EGENTLIGEN SÅ HAR DOM MER ÄN EN SKRUV LÖS... Enda som gör att Dom inte mördar omgivningen och skördar organ osv och säljer - Risk för Förmycket social förlust... Är väl därför dom ALLTID rör sig i SAMMA sociala kretsar hela livet... Kretsar som är avtrubbade av Idiotiska sociala regler som ingen reagerar över att dom är FEL! Ingen vill bli drabbade av Psykfall, vilket är orsaken att det kan fortsätta... Att alla beter sig som psykfall (bryter emot uppenbara biologiska förbestämda sociala regler) i varierande grad. Ingen har på ett Konstruktivt sätt lyckats att Klaga på +2500år... Så lär inte hända nått oavsett vad jag eller någon annan säger...


VI BEHÖVER NÖDSÄNDNING TILL HELA PLANET SAMTIDIGT SOM MAN UTBILDAR ALLA PÅ 24TIMMAR OCH ALLA STOPPAR IDIOTI SAMTIDIGT... LYCKA TILL MED snart 8 miljarder... Vissa saker tycker jag inte är realistiska. Om det nu visar sig att Heaven Canceled Idiot projektet och slaska en Sten på SKITEN - Så förebrår inte jag dom. Idag skulle jag göra samma sak själv (50/50% chans eller mer). Är ju helt meningslöst med att göra/bry sig om vissa grejjer. ATT TRO ATT BIOLOGISKT FRAMAVLADE MONSTER SKA VÄLJA ATT GÖRA ANNORLUNDA = VILKET SKÄMT...



 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards