Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Mikael - 14 maj 2016 14:30

Sämre arbetsgivare än den svensk polis har måste vara svår att hitta. Vem lägger över ansvaret på vem? Politikerna på polisledningen eller polisledningen på politikerna?


I höstas drog jag igång en brevkampanj där enskilda poliser fick skriva av sig. I breven beskrev enskilda poliser öppenhjärtigt hur de upplever svenska polisen och dess ledarskap, och hur den påverkar både samhället i stort och den enskilde polisen. Det resulterade i över 22 000 brev till våra politiker i Rosenbad. Politikerna svarade med total tystnad. Strax därefter sjösattes en julkortskampanj på Facebook under namnet "Stöd svensk polis - skicka ett julkort", där allmänheten uppmanades att skicka ett julkort till våra politiska makthavare. Budskapet var tydligt: “Vi stödjer polisen. Nu räcker det!” Responsen var obefintlig.


http://www.metro.se/metro-debatt/polis-dan-eliasson-ar-det-storsta-hotet-mot-sakerheten-i-sverige/EVHpcc!E5hRMIjHyHf/


https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/47445-har-rikspolischefen-natt-vags-ande/


Strejk konsekvens... Jag vet vilka som skulle hurra =>


Av Mikael - 14 maj 2016 12:50

Ifall/vem som gravplundrade Jesus grav och tog kroppen? Sen spred lögner rörande det... ??? Frisera historia är ju inget problem med 7dagars minne på folk...


Inte så att det är en bortglömd trend... http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2327&artikel=4260952


Lägg ihop själv...



Personlig investment?

...

Av Mikael - 14 maj 2016 12:44


...

Av Mikael - 14 maj 2016 12:37

http://edition.cnn.com/2016/03/14/asia/freedom-project-price-of-tea-raid/index.html

Av Mikael - 14 maj 2016 12:28

Behöver ?=>



http://kkuriren.se/nyheter/vingaker/1.4058785-prast-sager-upp-sig-av-arbetsmiljoskal

Av Mikael - 14 maj 2016 11:55


Superprinsessa     http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/annika-leone-jag-f%C3%A5r-inte-plats-i-storlek-large-3364372


Skelett o skinn är väl bra om man har... Samt inte är en elak jäkel, som det finns i alla sorter av säkerligen.



Hopplöst...   Gillar = den som är framför lol, suck... Försökt mig på idiotin med gradering och lista... Gett upp...

Av Mikael - 14 maj 2016 11:39




  

Av Mikael - 14 maj 2016 07:44

För några veckor sedan så var jag och träffade en Försäkrings kassa Handläggare (som var lika toppen som alla andra jag har träffat genom åren), som uppmärksammade faktumet att "DET STÅR" inskrivet att "UNDANBEDES KONTAKT MED MÄN"   

Är trist att det ska behöva stå så för jag gillar verkligen att lajja med vettiga pöjkar. När leksakerna (typ Tanks osv lol) kommer fram, så blir det sorry till damerna faktiskt (trotts att jag uppskattar och tycker oftast att kvinnor är lustigast). Men Gillar att variera och hinna med många olika saker/aktiviteter.


Iallafall. Förtroende för män, när det gäller egen välfärd: 2 som jag känner personligen, och Lokal polis'Män som är fantastiska anser jag (även om dom nog blivit lite less på mig lol).


Ett uttryck/mening som klingar ofta i huvudet är, Jesus om Sjukvård för egen del. Typ: Får finna sig i lite deffekter fysiskt... Vilket sannolikt handlade om förtroende. All form av sjukvårds kontakt har varit destruktiv för mig på sista tiden. Trots att det borde vara tvärtom. Egentligen så är jag i direkt behov fortfarande av sjukvård. Men drar mig från att träffa Dr Mengele light... = Egen Emperisk Erfarenhet = Visar praktiskt att det resulterar inte i den utgång jag söker. 


Lägsta nivå för många är ju adekvat. Vanligt folk behöver inte oroa sig i Sverige så mycket för att Dö när dom går till ICA. Det främjar ju även ens egna överlevnad OM man ser till att ha egen införskaffad ADEKVAT överlevnads utbildning för MEDIUM/STOR STAD. Vilket verkar missas av många. 


Vet inte om det är EGEN latent lathet som gör att folk ger upp ansvaret för sig själv, till andra = INSTUTIONERAS. Eller om det är hela sociala samhälls-infrastrukturen som skyfflar en i den riktningen.


JAG har aldrig haft någon som jag kan lita på ANNAT än MIG SJÄLV. När det gäller egen välfärd. Varit min egen föräder sen säkerligen 3, 4års ålder och fått MANA på mig själv att lära mig grejjer. Speciellt efter 9 år gammal så jag gav upp illussionen om att Andra vuxna var vettiga. Vuxen Mobbing riktad emot mig och ansvarslöshet som direkt ledde till att jag riskerade att dö minst 2 gånger, pga sk "ansvarsfull" Vuxen. <--- Sarkastisk. Tror det ären parkeringsplats? Där min gamla skola var, vilket jag tycker är passande. Skulle behövas lite fler parkeringsplatser om man frågar mig... 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards