Direktlänk till inlägg 25 maj 2016

Vet inte...

Av Mikael - 25 maj 2016 02:35

Om jag kan kallade det att sörja mig själv? Känns som det vart en 15år extra mardröm, pga yttre faktorer som jag inte insåg ledde till en katastrof. Innan 1999 (tror det var då, men kan allternativt vara 1998 pga minnes krash... suck) så var jag allmänt cPtsd kortsluten, men hankade mig fram. Var extrem motståndare till droger över huvudtaget. Mådde extra skit då, så det var ju lägligt att jag vart serverad amfetamin i rätt läge (vissa idioter vet ju hur man kirrar knark sällskap uppenbarligen... "bästa polare va..."). Att det funkade idealiskt pga en massa faktorer = negativ alko effekt löst: Att man blir allmänt packad som alla blir.  Samt så fungerar det ju förträffligt för cPtsd patienter som lugnande m.m Jag kan inte fatta att jag fick sån kortslutning.


Det skulle ju vara bekvämt att kunna peka på en faktor, men det är ju oftast flera. Att det inte finns något/någon enskilld att skylla på, mer än att jag är en godtrogen idiot, som är en fara för mig själv, beroende på. Åtminstone varit. Idiotiskt förstående, tolerant och accepterande inför folks idiotier. Har lixom vant mig att vara i ett dårhus iom uppväxten...


Eftersom jag trilskas med att ta reda på så mycket forskning så förstår jag teoretiskt mekaniskt varför det blivit som det blivit. Men det hjälper inte mycket. Snuvad på hela livet är inte så kul att vara... Och blivit så kopiöst miljöskadad av idiotisk omgivning. Vet inte om det är bra att komma ihåg så mycket om hur jag fungerade som jag gjorde från start till 1997 (för att sätta en bred gräns). Jag lät ingen bestämma vad jag tyckte om saker och ting, utan tog reda på vad jag själv tyckte.


Irritation och ilska över hela situation, har jag väl börjat förlika mig att jag aldrig kommer att få utlopp för. Vilka dårar/persontyper som jag behöver hålla mig borta ifrån är ju givet. Även om jag har så jäkla svårt att inte vara så förstående från deras förbannade skitperpektiv. Även om jag inte står ut med vissa personers beteende, så tar det tid att be dom dra åt helvete... Det skit jag drabbades av förra året var väl lärorik och nyttigt. Kritar av som Emperi kunskap som allt annat = Livsstrategi att ta allt och göra nått konstruktivt av skiten.


Måste ju säga att det skulle varit nice med lite mera minnesrensning, men det duger som det är.


Oavsett vad folk tror, så anser jag mig inte själv ha beroende problematik i traditionell bemärkelse. Att jag ger fan i att supa/punda = Vill inte få personlighets korslutning igen. Ingen risk av Alkohol = Men vafan, snacka om onyttigt efter +40 som stress patient. Sen för den delen så tål INGEN i släkten, Etanol gift = blackout klubben. Kan lika gärna dricka absint med arsenik i... Tycker 5-6generationers problematik räcker. Får väl hålla tummarna på min lille mammis 15 barnbarn (inte för att det verkar se ljust ut, men född optimist). Amfetamin/Central stimulerande är nejtack (förmodligen för hela släkt) = Knarka på LSD/MDMA om man ska förstöra sig... Hela mänskligheten har ju självskade gift problematik = men alla låssas som att det inte är så... Det funkar ju bra = HELA PLANET ÅT HELVETE! Sanslöst... OM MAN VÄGRAR ATT LÄRA SIG NÅTT, Så kan man ju skylla ifrån sig. NEJ DÅ, ATOMBOMBER ÄR INTE ONYTTIGA! BILAVGASER ÄR JÄTTENYTTIGT = DÄRFÖR STÄNGER JAG IN FAMILJEN I GARAGET MED BILEN PÅ VARJE HELG = INTE TROLIGT VA?


Allt man lurar sig med, är patetiskt genomskinligt. Men det är ju bara att hålla masken och se glad ut. Om alla till fullo hajjade hur Prekär global situationen är, på det sätt jag gör, så skulle dom väl inte gå utanför dörren på en vecka av eftertänksam chock? Tog mig 1.5år innan jag hade lust att gå ut i dårhuset igen. The upside är vissa människor och lustiga prinsessor   som är svårt att låta bli att vilja umgås med...


Får ju förfina umgänges sorteringen, och sociala gränsdragning lite granna bara.


Har svårt att förstå vissa grejjer bara... ATT FOLK HAR TOTALT ABSOLUT INGEN SJÄLVINSIKT I HUR DOM SJÄLVA ÄR OCH FUNGERAR?! FATTAR lixom inte det... Är ju helt meningslöst att säga nått, men har ju svårt att låta bli. Blir ju faktiskt bättre på att låta bli = FÖR JAG SKITER I OM DITT LIV GÅR ÅT HELVETE = Men jag vill inte vara i närheten och drabbas av FALL OUT från just dig... TYCKER NOLL SYND OM DIG... Det är ju itne så att det är ett par stycken med problem-beteende. Halva befolkning är allmänt underlig = Du tycker säkerligen med rätta att jag är en idiot = så gemensamt undvikande från båda håll är ju en PLAN!? Vi hamnar absolut inte på samma ställe sen när vi kolar. Så vi kan låssas att den andre lixom inte existerar i den mån det går.


Att frisera regler i böcker hit o dit = förändrar ingenting = ni bestämmer lixom ingenting... Men fortsätt o lura er själva = who cares = not us... Sluta o vara så mordisk bara... Du vinner och är mest allmäktig givetvis...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikael - 14 december 2016 05:53

  Värsta rysaren... Men dom trivs väl... ???

...

Av Mikael - 14 december 2016 05:39

  Man lär så länge man lever. Att totalt förstöra för sig själv, av det man struntar i, som socialt anseende för okända/?bekanta? riskerar ju att inte funka pga att *Dom funkar som dom gör. Spelar ingen roll vilken uppmärksamhet dom får. Nåja......

Av Mikael - 14 december 2016 04:49

En med: http://www.decision-making-confidence.com/somatic-narcissist.html   En med: http://www.dualdiagnosis.org/generalized-anxiety-disorder/ + covert Narcissist ?tendencies?   En med: https://www.psychologytoday.com/blog/both-sides-the-couc...

Av Mikael - 13 december 2016 22:19

   

Av Mikael - 13 december 2016 13:00

Fått ihop allt i huvudet tror jag faktiskt. cPtsd relaterat och Crazy högen. Vilket gör att det inte känns så brottom. Sover ikapp som Fanken... Vilket känns som det behövs. Måste säga själv, att jag känt mig själv, lite extra *tokig* (not crazy)... ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards