Alla inlägg under maj 2016

Av Mikael - 15 maj 2016 18:33

Fick humörsvängningar och blev mer irriterade

Men nu kan SVT Nyheter rapportera om en ny svensk nationell p-pillerstudie, som ännu inte publicerats och som är den första i sitt slag. Studien som gjorts av forskare från flera universitet – bland annat Uppsala och Umeå universitet samt Karolina institutet har studerat 202 kvinnor som är 24 år gamla och kunnat visa på en försämring i humöret hos kvinnorna som åt p-piller jämfört med de som fick placebo. Förändringen är liten men statistisk säkerställd.


– Studien visar att kvinnorna som fick äta p-piller mår sämre gällande framförallt tre symptom: de får humörsvängningar, blir mer irriterade och får mer ångest, säger en av huvudförfattarna till studien, Inger Sundström Poromaa, professor i obstetrik och gynekologi vid Uppsala universitet.


http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ny-studie-p-piller-kan-ge-okad-angest


http://www.svt.se/nyheter/inrikes/p-pillrena-gjorde-mig-misstanksam-och-orolig


För hur sorgligt är det inte att en av Sveriges mest prominenta forskare inom gynekologin fortfarande 2016 suckar och säger till mig: ”Forskning på kvinnoproblem är aldrig särskilt prioriterat”.


http://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskning-pa-kvinnoproblem-sallan-prioriterat


:)

Av Mikael - 15 maj 2016 12:02


https://youtu.be/8UDknCNL8aI <--- 8'or finns det gott om på Youtu.BE   

...

Av Mikael - 15 maj 2016 07:37


Alla kan påstå mycket. Men finns det ingen chans att till viss del förklara eller delvis bevisa, så köper jag det sällan. Är otroligt skeptisk emot mycket. Varav jag tar mycket teologiskt med ett bistert bemötande.


Att mitt afterlife gäng trollade exceptionellt mycket och uppgraderade (förklaring utryck lätt att förstå => ) Människor till Andeväsen den här repan. Får jag väl ta för vad det är. Att lyssna på folk små vinklade bekännelser har jag lessnat på.


Liten rolig sak förra året. Ugn slog ut ett svart moln av rök när var avstängd (humöret var inte det bästa). Jag har haft en massa små händelser hela mitt liv, men tror inte på en trollerigud för det. Prove it practicaly = var väl därför Dödskalle comet osv dök upp. Har missat en massa pga elände, vilket jag är less på = Väldans trött på majoritet av omgivning. = Blir tokig av era tokigheter.


Man ska ju vara försiktig med vem/vilka man omger sig. Bevisligen vetenskapligt idag så vet man i det stora hela hur Människor influerar varandra Biokemiskt, biologiskt och neurologiskt. DNA kod är just avkodad = samt så vet man Överlevnads förutsättningar för Biologiskt liv på planet = Om man inte klarar av att följa Basal DNA kod automatiskt. Orka bry sig...


Förstår ju att jag aldrig riktigt kommer att dela samma bild av omvärld som dom flesta. Skyller det på perceptions problematik.  


Att lilla människa som knappt märks av, så pass oviktig äro... Tror sig vara Universums center of attention = Lustigt men osant. Trist att man som art grupp, bryter alla regler som finns, för att göra sig märkvärdig? (enligt en själv?). Kommer jag aldrig att förstå. 


Man kanske ska återgå till Amish tech? Med tanke på eskalerande marginalisering och förödelse? Månen är en OST och Hin den onde kommer och tar dig om du är en dumming (sorry, men ni får nog fortsätta straffa er själva...)

...

Av Mikael - 15 maj 2016 07:34

Tryck på gilla knapp   =>





...

Av Mikael - 15 maj 2016 07:30

:)

Av Mikael - 15 maj 2016 07:21

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards